Gå til innhold

Lover milliondusør for en kur mot alderdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de klarer å finne en "kur" mot alderdom så er jeg spent på hva som kommer til å skje med befolkningsveksten. Allerede nå har vi problemer med mat i verden. Selvom jeg er all-in for medisinske fremskritt så forårsaker det ofte store problemstillinger som vi kanskje ikke er i stand til å løse (enda).

 

Ta en titt på en av forelesningene til Hans Rosling (statistiker), så vil du raskt se at det er ikke så gloom and doom som mange tror. Dvs. befolkningsveksten avtar i mange land allerede. De som oppnår eller beveger seg mot vestlig levestandard får også færre barn.

 

Eks.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b03h8r1j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Om de klarer å finne en "kur" mot alderdom så er jeg spent på hva som kommer til å skje med befolkningsveksten.

Vel, slik "medisin" blir neppe tilgjengelig for alle. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Mennesker som lever lengre er vel bra for økonomi? Første 1/4 av livet vårt blir vi utdannet av staten. Midtre halvdel jobber vi og genererer verdier. siste 1/4 er vi pensjonister og snylter på staten. Hvis de kan forlenge den midtre halvdelen hvor vi jobber, så er vel det bra. Og gitt nok tid tjener vi mye mer også, så det må jo være verdt investeringen, selv om det nok sikkert blir veldig dyrt. Hadde gledelig levd til jeg var 150 år om jeg kunne det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...