Gå til innhold

– Dette er årets beste TV-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony har virkelige ikke skjønt det. Hvis jeg kjøper en så dyr TV vil jeg ikke ha noen stygge påheng av noen høyttalere som jeg betaler ekstra for i tillegg. Da skal jeg ha fullt surroundanlegg av tilsvarende kvalitet. Hva tenkte de på? Og hvorfor i alle dager reagerer ikke "ekspertene" på dette?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Sony har virkelige ikke skjønt det. Hvis jeg kjøper en så dyr TV vil jeg ikke ha noen stygge påheng av noen høyttalere som jeg betaler ekstra for i tillegg. Da skal jeg ha fullt surroundanlegg av tilsvarende kvalitet. Hva tenkte de på? Og hvorfor i alle dager reagerer ikke "ekspertene" på dette?

 

Det kan være fordi ikke alle tenker som deg. Jeg vil tro de fleste vil ha alt i en pakke.

 

For min egen del vil jeg helst ikke ha noen høyttalere eller "smart tv". Jeg vil bare ha en grisegod skjerm ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så mange kategorier å velge mellom at alle produsentene går fornøyd hjem med hver sine priser. Og at en LCD-TV vinner foran OLED i klassen beste 4K-TV sier bare sitt. Hele greia kan bare legges ned, det er bare et reklamegrep mot forbrukerne.

 

Tror ikke du leste artikkelen :)

Selskapet fikk også prisen for beste «high end»-TV, med sin 77 tommer store modell 77EC980V. Som vi meldte i juni har denne modellen både 4K-oppløsning, OLED-pane

 

Dette er også den eneste TVen som har både OLED og 4K, så åpenbart gir de ikke en TV to priser. Hvis det er noe som er reklamegrep mot forbrukerene er det 4K :) Det fins så godt som ingenting innhold som er 4K. OLED derimot ser helt utrolig bra ut i forhold til "LCD" TVer som du kaller det. De fleste er jo VA, men noen få er IPS. At du sier LCD TV viser jo egentlig at du ikke vet noe om skjermteknologier, og bare går på alle reklamegrepene til bransjen. Gå til butikken, og se på en OLED TV. Du vil med 100% sikkerhet merke STOR forskjell. Når det blir billigere ville alle skjermer bli OLED, det har bare fordeler ovenfor LED belyste LCD skjermer med TN/VA/IPS panel. Eneste grunnen til at det ikke er overalt er prisen.

 

Ikke overbevist om at det er god nok grunn? Bare se på alle TN skjermene til vanlige skjermer, IPS og VA er bedre, alikevel bruker de TN fordi det er billig. (Og i gaming skjermer da, pga 120 fps og lav responstid)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner taktikken til Sony godt, de tilbyr noe som ingen andre gjør; TVer med både knallgodt bilde og knallgod lyd i en enkel innpakking. Selv foretrekker jeg faktisk god stereo framfor å ha en halvgod surround presset inn i stua mi. Surround blir ofte upraktisk, dyrt om det skal være bra og fortjener et eget tilpasset og dedikert rom, noe minoriteten faktisk har.

Og all kudos til Sony for at de ikke har hoppet på toget med kurvete TVer. De har gjort mye rett i det siste og har god tro på at de fort kan komme til å ta markedsandeler fra andre.

 

Har nylig kjøpt en Sony KD-65X8505B selv, som erstatter Samsung-en jeg hadde. Knallfornøyd og morsomt med IPS-panel og 4k.

 

Edit: Spill flyter faktisk mye bedre enn man skulle tro på denne TVen.

Endret av icc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er også den eneste TVen som har både OLED og 4K, så åpenbart gir de ikke en TV to priser.

 

Nei, så klart gis det ikke to priser til samme produsent og samme TV, da vil jo det sitte igjen andre forsmådde produsenter :nei:

 

Disse prisene brukes i markedsføringene av TV-ene, men har liten reell verdi for forbrukeren. For å si det sånn, dersom en er på jakt etter en high-end 4K TV i dag og ender opp med den nevnte Sony TV-en har en gjort en jævlig dårlig handel.

 

Ellers skjønte jeg ikke en kvekk av resten av innlegget ditt, det var rett og slett utrolig merkelig skrevet.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

Hvorfor? Det er fortsatt mange, mange år til før man får en akseptabel kategori av 4K-innhold. Per i dag er den kategorien mer eller mindre lik NULL.

 

Jepp, er dessuten tvilende til at det har noen særlig reell nytteverdig, sånn bortsett fra at en må kjøpe ny Blu-ray spiller, nye kabler, ny reciever og selvsagt ny TV. Da de første HDTV-ene kom slet folk noe voldsomt med å se forskjell på 720p og 1080p, du skulle sitte rimelig nærme skjermen for at det skulle være noen klare forskjeller.

 

Å fått servert innhold i 100 Hz eller 200 Hz ville vært en skikkelig revolusjon i forhold til den bitte litte forskjellen det evt. er mellom 1080p og 4K i en vanlig norsk stue med en vanlig norsk TV.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor? Det er fortsatt mange, mange år til før man får en akseptabel kategori av 4K-innhold. Per i dag er den kategorien mer eller mindre lik NULL.

Jepp, er dessuten tvilende til at det har noen særlig reell nytteverdig, sånn bortsett fra at en må kjøpe ny Blu-ray spiller, nye kabler, ny reciever og selvsagt ny TV. Da de første HDTV-ene kom slet folk noe voldsomt med å se forskjell på 720p og 1080p, du skulle sitte rimelig nærme skjermen for at det skulle være noen klare forskjeller.

 

Å fått servert innhold i 100 Hz eller 200 Hz ville vært en skikkelig revolusjon i forhold til den bitte litte forskjellen det evt. er mellom 1080p og 4K i en vanlig norsk stue med en vanlig norsk TV.

Du trenger ikke kjøpe ny reciever, bare kjøpe smart: Onkyo sine recievere begynte med 4K støtte for 3 år siden, så jeg er sikret på den fornten :) ellers når det gjelder HDMI så er det identiske kabler om det er HDMI 2.0 eller 1.3, det er bare at de som blir markedsført som HDMI 2.0 er blitt testet for den oppløsning osv. så man kan være heldig og kunne bruke sine gamle HDMI-kabler :D

Lenke til kommentar

Priser under 50K har vi allerede. 55" første generasjons OLED går for ca 28K i dag, synker vel sikkert fort når neste generasjon lanseres, da 55" i neste generasjons OLED skal ha en introduksjonspris på ca 30K.

 

Tipper vi får se priser under 20K når vi nærmer oss jul...

 

Neste generasjon er allerede her og forventes i slutten aav måneden...

 

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55EC930V/lg-55-3d-smart-oled-tv-55ec930v

Lenke til kommentar

 

Ventetiden er uutholdelig

Hvorfor? Det er fortsatt mange, mange år til før man får en akseptabel kategori av 4K-innhold. Per i dag er den kategorien mer eller mindre lik NULL.

 

Kommer an på hva du definerer som akseptabel ;)

 

Priser under 50K har vi allerede. 55" første generasjons OLED går for ca 28K i dag, synker vel sikkert fort når neste generasjon lanseres, da 55" i neste generasjons OLED skal ha en introduksjonspris på ca 30K.

 

Tipper vi får se priser under 20K når vi nærmer oss jul...

Ikke med 4K oppløsning ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner taktikken til Sony godt, de tilbyr noe som ingen andre gjør; TVer med både knallgodt bilde og knallgod lyd i en enkel innpakking. Selv foretrekker jeg faktisk god stereo framfor å ha en halvgod surround presset inn i stua mi. Surround blir ofte upraktisk, dyrt om det skal være bra og fortjener et eget tilpasset og dedikert rom, noe minoriteten faktisk har.

Og all kudos til Sony for at de ikke har hoppet på toget med kurvete TVer. De har gjort mye rett i det siste og har god tro på at de fort kan komme til å ta markedsandeler fra andre.

 

Har nylig kjøpt en Sony KD-65X8505B selv, som erstatter Samsung-en jeg hadde. Knallfornøyd og morsomt med IPS-panel og 4k.

 

Edit: Spill flyter faktisk mye bedre enn man skulle tro på denne TVen.

 

Surround er mindre avhengig av ett godt rom enn stereo er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...