Gå til innhold

iPhone--brukere er mest aktive på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet mitt er om det er trolling, eller at han bare ikke skjønner hva han selv sier, eller hva som står. I hvert fall biter jeg på :-P

 

Android har 85% markedsandel, med andre ord går folk til "lagdroid", og ja, de billige mobilene utgjør nok en stor del av andelen, i hvert fall på verdensbasis.
Så det han snakker om her, har overhodet ingenting med noenting å gjøre. Enten er det direkte misledende (altså at han mener iPhone har 44% markedsandel), eller så er det direkte feil (at iPhone selger bedre enn Android, eller at man kan sammenligne bruken blant iPhone og dens konkurrenter).

 

En annen ting som kunne nevnes, når man først er i gang med å nevne kritikk til slike sammenligninger, er at iPhone har 11% markedsandel på telefoner, men iOS regner også med tablets og iPod... Jeg aner ikke hvor mye disse brukes til å surfe med og slikt, men det er jo rundt 200 millioner hver siden 2009, samtidig som iPhone har solgt 500 millioner. Så det er jo nærmest dobbelt. Men som sagt, for alt det jeg vet, kan disse også ligge og støve og ikke brukes i det hele tatt.

 

Jeg tror nok at pris-agrumentet er mer relevant, men det er uansett verdt å nevne når man først skal begi seg ut på litt kritisk journalistikk.

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er om det er trolling, eller at han bare ikke skjønner hva han selv sier, eller hva som står. I hvert fall biter jeg på :-P

 

Android har 85% markedsandel, med andre ord går folk til "lagdroid", og ja, de billige mobilene utgjør nok en stor del av andelen, i hvert fall på verdensbasis.

Så det han snakker om her, har overhodet ingenting med noenting å gjøre. Enten er det direkte misledende (altså at han mener iPhone har 44% markedsandel), eller så er det direkte feil (at iPhone selger bedre enn Android, eller at man kan sammenligne bruken blant iPhone og dens konkurrenter).

 

En annen ting som kunne nevnes, når man først er i gang med å nevne kritikk til slike sammenligninger, er at iPhone har 11% markedsandel på telefoner, men iOS regner også med tablets og iPod... Jeg aner ikke hvor mye disse brukes til å surfe med og slikt, men det er jo rundt 200 millioner hver siden 2009, samtidig som iPhone har solgt 500 millioner. Så det er jo nærmest dobbelt. Men som sagt, for alt det jeg vet, kan disse også ligge og støve og ikke brukes i det hele tatt.

 

Jeg tror nok at pris-agrumentet er mer relevant, men det er uansett verdt å nevne når man først skal begi seg ut på litt kritisk journalistikk.

 

Men vi regner jo vel også med at Android kjøres på tablets ?

Vi må jo også regne de 10000000000 billige china android telefonene og :) Og fortsatt så blir de knust av apple.

Ta et eple hver dag, det er sunt :)

Lenke til kommentar

Joda, men tabletmarkedet domineres av iOS. Og kinamobilene er regnet med, det er en del av grunnen til at Android har 85% markedsandel. Men iPhone har 11% markedsandel, iOS har større, spesielt siden iPod overhodet ikke er tatt med i noen sammenhenger.

 

En annen ting er solgte enheter vs. Enheter i bruk. iPad har "bare" 40% markedsandel igjen, men det er ikke spesielt lenge siden den hadde mye mer enn det. Og Android har også vokst seg opp til 85%,det er svært lite sannsynlig at det som er i bruk er i nærheten av 80%. Dette blir da en statistikk i "favør" Android, da Android vokser og vokser, og Apple minker og minker. Dog ikke i en rasende fart.

 

Hvis man hadde kunnet skille ut prisklasser, hadde det hjulpet.

Det hadde feks vært mer interessant å se på bruken på mobiler med Android 4.4 vs iPhone. 4.4-mobiler er hovedsakelig toppmodeller.

Lenke til kommentar

Er moderatorne seriøse så slettes vel slike trollinnlegg som det ovenfor?

 

 

Nei de gjør ikke det, er litt for vanskelig å trykke på ban knappen skjønner du, tung museknapp kan være vanskelig å trykke ned, enda verre om selve musa veier noen kilo så den ikke kan flyttes også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...