Gå til innhold

ANMELDELSE: Transistor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns spillet var veldig kjekt i begynnelsen, men jeg ble i likhet med anmelderen, lei mot slutten. Spillet var akkurat perfekt lengde sånn sett. Problemet var at det var veldig repetitivt, hvor alt handler om å komme seg fra én kamp til en annen. Det var INGENTING som skjedde i mellom kampene bortsett fra disse terminalene (som jeg forsåvidt satt veldig pris på).

 

Historien var fin, men det kunne godt vært noen puzzles eller platforming i mellom kampene. Én av tingene jeg virkelig ikke likte var hvor tregt du beveget deg mens du gikk vanlig.

 

Alt i alt tror jeg rett og slett spillet var for lett.

Lenke til kommentar

Har nettopp pløyet meg gjennom Transistor, og for et spill det var! En spennende historie, et unikt univers, knallsterke skuespillerprestasjoner, et fabelaktig kampsystem og konstant driv takket være spillets mange funksjoner og nivåer. Begynte rett på New Game+ for å låse opp resten av innholdet, prøve meg på flere kamper og strekke meg mot maks nivå (som jeg tror er 24).

 

Jeg kan si meg enig i at spillet godt kunne hatt flere fiender, gåter og utfordringer, men personlig mener jeg likevel at 6/10 er altfor strengt for et så godt spill.

Lenke til kommentar

Kan ikke gå så langt som å si at jeg gikk lei - har tross alt gjennomført Recursion (new game +).

 

Men jeg er ganske enig med anmeldelsen. Historien er kul nok den, den håndtegnede grafikken er flott, musikken er glimrende, Function-systemet er imponerende rikt - men alt dette veier ikke opp for den nesten kvelende lineæriteten. "Bastion" var også lineært, men der plagde det meg ikke i like stor grad. Slikt pleier normalt ikke ødelegge spillopplevelsen for meg, men det er noe med denne "sightseeing ispedd kamp"-nivådesignen som aldri blir så spennende som det er ment å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...