Gå til innhold

EA fikser plagsom feil i Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen feil er minnelekasjer på maskiner med W8.1 som kjører AMD skjermkort. Usikker på om det gjelder alle modeller, men det gjelder mange.

 

Dette gjør at man plutselig fyller opp alt tilgjengelig minne på datamaskinen, før man over en veldig kort periode går fra lag, til ekstrem lag og så ofte krasj. Maskinen må så restartes for å løse det som ligger i minnet.

 

Kontaktet EA support om dette, og måtte gjennom all verdens idiottesting, og påstanden om at dette ikke var relatert til det idiottestene testet og at mange hadde dette problemet gikk for døve ører.

 

Men, jeg bestemte meg for å teste alt tullet, og mase mer. Det tok en hel masse tid, mange samtaler med EA support og mye "nekting" på at dette var et problem som potensielt gjelder 10% av de som spiller spillet, fikk jeg omsider melding om at, jo, Dice var klar over dette, og ønsket å komme i kontakt med spillere som har feilen for videre testing.

 

Jeg skulle da overføres til en annen teknikker i teamet som jobber med BF4, og saken ble lukket. De kontakter meg snart.

 

Vell, flere uker er gått, nada...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En annen feil er minnelekasjer på maskiner med W8.1 som kjører AMD skjermkort. Usikker på om det gjelder alle modeller, men det gjelder mange.

 

Dette gjør at man plutselig fyller opp alt tilgjengelig minne på datamaskinen, før man over en veldig kort periode går fra lag, til ekstrem lag og så ofte krasj. Maskinen må så restartes for å løse det som ligger i minnet.

 

Kontaktet EA support om dette, og måtte gjennom all verdens idiottesting, og påstanden om at dette ikke var relatert til det idiottestene testet og at mange hadde dette problemet gikk for døve ører.

 

Men, jeg bestemte meg for å teste alt tullet, og mase mer. Det tok en hel masse tid, mange samtaler med EA support og mye "nekting" på at dette var et problem som potensielt gjelder 10% av de som spiller spillet, fikk jeg omsider melding om at, jo, Dice var klar over dette, og ønsket å komme i kontakt med spillere som har feilen for videre testing.

 

Jeg skulle da overføres til en annen teknikker i teamet som jobber med BF4, og saken ble lukket. De kontakter meg snart.

 

Vell, flere uker er gått, nada...

 

Hatt samme problemet og det er svært irriterende, blir ikke mer enn 30-60 minutters spilløkter. Det ble fikset ved en update for litt siden, men det tok ikke lang tid før de oppdaterte spillet igjen og problemet var tilbake. Mistet gnisten, har ikke åpnet spillet på 2 mnd nå :p

Lenke til kommentar

En annen feil er minnelekasjer på maskiner med W8.1 som kjører AMD skjermkort. Usikker på om det gjelder alle modeller, men det gjelder mange.

 

Dette gjør at man plutselig fyller opp alt tilgjengelig minne på datamaskinen, før man over en veldig kort periode går fra lag, til ekstrem lag og så ofte krasj. Maskinen må så restartes for å løse det som ligger i minnet.

 

Kontaktet EA support om dette, og måtte gjennom all verdens idiottesting, og påstanden om at dette ikke var relatert til det idiottestene testet og at mange hadde dette problemet gikk for døve ører.

 

Men, jeg bestemte meg for å teste alt tullet, og mase mer. Det tok en hel masse tid, mange samtaler med EA support og mye "nekting" på at dette var et problem som potensielt gjelder 10% av de som spiller spillet, fikk jeg omsider melding om at, jo, Dice var klar over dette, og ønsket å komme i kontakt med spillere som har feilen for videre testing.

 

Jeg skulle da overføres til en annen teknikker i teamet som jobber med BF4, og saken ble lukket. De kontakter meg snart.

 

Vell, flere uker er gått, nada...

 

Denne feilen ligger også på Nvidia kort. Gamle pcen min kræsja hele tiden av den feilen der. kjørte da Geforce 560TI. Kjører nå med en veldig mye bedre pc og AMD kort, ingen problemer.

Lenke til kommentar

Har enda ikke spilt så mye BF4 selv, mest pga manglende grafikkort-"power", men de jeg kjenner som pleide å spille mye Bad Company 2 og Battlefield 3 sier at det er så dårlig at de ikke gidder å spille det mer. Dette er veteraner som har spilt Battlefield i over ti år, så de vet hva de snakker om, så jeg tar dem på ordet når de sier at EA har "driti på draget" med BF4.

 

Kanskje de bør fokusere mer på gameplay og nettkode enn unlocks og skins?

Endret av TN;)
Lenke til kommentar

Lydeffektene er ekstremt bra og grafikk og fysikkmotoren er bra men gameplayet suger. Det har ikke forandret seg mye siden det første BF :(

 

Eh, første BF hadde bedre gameplay enn dette makkverket BF4, alt skal være så hyper moderne etc, nei gå tilbake til BF1942 eller CS 1.6 stil, da kan man faktisk få noe som kalles gameplay.

Og fysikk motoren, ja jøss beste jeg har vært borti, not.

De har ALDRI skjønt at jo mer dritt og gadgets de putter inn jo mer fucked up blir alt og de bare gjør alt verre for seg selv.

 

Litt artig de aldri lærer noe som helst fra de eldre spillene, de spillene de har lagd selv.

BF3 skulle jo være en "sequel" til BF2, ja jøss, kyss meg i ræva, men BF3 er 100 ganger bedre enn BF ihvertfall.

Nei, mimre tilbake til BF2 tiden da alt var fryd og gammen, sett bort ifra hitboxen, mesteparten var faktisk bedre før.

Husker da vi hadde ordentlig gameplay, noe som ikke fins idag ihvertfall.

DICE driter regelrett på alt og alle som har spilt alt mellom BF1942 og BF2, etter det så begynte det å bare gå nedover, men jeg skal akseptere BF3, men ikke BF4.

 

Håper de bare legger BF serien død, men kommer vel BF5 til høsten eller noe sikkert.

Ja ser her, nå har vi retta alle feilene som var i BF4 også la vi til enda mer dritt som alle casual tards kan bruke på ytterst feige måter å drepe deg ifra bak en fjelltopp uten å se deg, tvers over mapet inn på en anna server som ligger i ett anna land på andre siden av jordkloden.

 

I neste BF så legger de sikkert inn atombomber eller noe, husk jeg har sagt det.

 

Hadde de ikke vært så feige å penge griske så hadde de laga ett spill hvor man trenger ingame IQ og en god dose med ferdigheter så man kan luke ut alt ugress som ikke har noe i ettt spill å gjøre.

 

Tror neppe verken EA eller DICE skjønner at det er kompetitv og esport elementer som gjør at spillet holdes i live, BF4 vil dø enda fortere enn BF3, men de er vel for dumme til å skjønne det også.

 

Til de som har tenkt å klage på innlegget, ta deg en bolle og move on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA games, problemer...noe nytt det? :p
Synd de slipper betan så tilig eller "gone gold" som EA liker å kalle det. Kansje de har kunnet slippe noe av det som gjør det totalt uspillbart også.

Morro å sammenligne selskaper som f.eks EA og Valve, kan ta Dota 2 som et eksempel som blir stadig oppgardert med bugfixes og balance updates hele tiden, for ikke å snakke den supporten og viljen de viser til esport og clanmiljøet ihh til dette.
Så har vi EA i andre delen av skalaen som allerede har lansert 8 exp.packs før spillet slippes for å sette det litt på spissen, men ikke langt fra sannheten.

Endret av KozeBamsen
Lenke til kommentar

 

Lydeffektene er ekstremt bra og grafikk og fysikkmotoren er bra men gameplayet suger. Det har ikke forandret seg mye siden det første BF :(

 

Eh, første BF hadde bedre gameplay enn dette makkverket BF4, alt skal være så hyper moderne etc, nei gå tilbake til BF1942 eller CS 1.6 stil, da kan man faktisk få noe som kalles gameplay.

Og fysikk motoren, ja jøss beste jeg har vært borti, not.

De har ALDRI skjønt at jo mer dritt og gadgets de putter inn jo mer fucked up blir alt og de bare gjør alt verre for seg selv.

 

Litt artig de aldri lærer noe som helst fra de eldre spillene, de spillene de har lagd selv.

BF3 skulle jo være en "sequel" til BF2, ja jøss, kyss meg i ræva, men BF3 er 100 ganger bedre enn BF ihvertfall.

Nei, mimre tilbake til BF2 tiden da alt var fryd og gammen, sett bort ifra hitboxen, mesteparten var faktisk bedre før.

Husker da vi hadde ordentlig gameplay, noe som ikke fins idag ihvertfall.

DICE driter regelrett på alt og alle som har spilt alt mellom BF1942 og BF2, etter det så begynte det å bare gå nedover, men jeg skal akseptere BF3, men ikke BF4.

 

Håper de bare legger BF serien død, men kommer vel BF5 til høsten eller noe sikkert.

Ja ser her, nå har vi retta alle feilene som var i BF4 også la vi til enda mer dritt som alle casual tards kan bruke på ytterst feige måter å drepe deg ifra bak en fjelltopp uten å se deg, tvers over mapet inn på en anna server som ligger i ett anna land på andre siden av jordkloden.

 

I neste BF så legger de sikkert inn atombomber eller noe, husk jeg har sagt det.

 

Hadde de ikke vært så feige å penge griske så hadde de laga ett spill hvor man trenger ingame IQ og en god dose med ferdigheter så man kan luke ut alt ugress som ikke har noe i ettt spill å gjøre.

 

Tror neppe verken EA eller DICE skjønner at det er kompetitv og esport elementer som gjør at spillet holdes i live, BF4 vil dø enda fortere enn BF3, men de er vel for dumme til å skjønne det også.

 

Til de som har tenkt å klage på innlegget, ta deg en bolle og move on.

Har du noen eksempler på hva som er bra gameplay og hvordan BF4 feiler sånn her? Har spilt både BF3 og BF4 en del, og må innrømme at jeg har likt begge. Riktignok var det ikke den helt store forskjellen, men dog.

 

Når det gjelder at EA kjører ut spill som er variasjoner over et tema, så kan man mene mangt og mye om det, men så lenge folk fortsetter å kjøpe spillene, og de ikke har noen abonnementsordning så har de ingen insentiver til å ikke gjøre det. Det er naivt å tro at et så stort selskap lar muligheten til å tjene mer penger gå fra seg.

Lenke til kommentar

 

 

Lydeffektene er ekstremt bra og grafikk og fysikkmotoren er bra men gameplayet suger. Det har ikke forandret seg mye siden det første BF :(

Eh, første BF hadde bedre gameplay enn dette makkverket BF4, alt skal være så hyper moderne etc, nei gå tilbake til BF1942 eller CS 1.6 stil, da kan man faktisk få noe som kalles gameplay.

Og fysikk motoren, ja jøss beste jeg har vært borti, not.

De har ALDRI skjønt at jo mer dritt og gadgets de putter inn jo mer fucked up blir alt og de bare gjør alt verre for seg selv.

 

Litt artig de aldri lærer noe som helst fra de eldre spillene, de spillene de har lagd selv.

BF3 skulle jo være en "sequel" til BF2, ja jøss, kyss meg i ræva, men BF3 er 100 ganger bedre enn BF ihvertfall.

Nei, mimre tilbake til BF2 tiden da alt var fryd og gammen, sett bort ifra hitboxen, mesteparten var faktisk bedre før.

Husker da vi hadde ordentlig gameplay, noe som ikke fins idag ihvertfall.

DICE driter regelrett på alt og alle som har spilt alt mellom BF1942 og BF2, etter det så begynte det å bare gå nedover, men jeg skal akseptere BF3, men ikke BF4.

 

Håper de bare legger BF serien død, men kommer vel BF5 til høsten eller noe sikkert.

Ja ser her, nå har vi retta alle feilene som var i BF4 også la vi til enda mer dritt som alle casual tards kan bruke på ytterst feige måter å drepe deg ifra bak en fjelltopp uten å se deg, tvers over mapet inn på en anna server som ligger i ett anna land på andre siden av jordkloden.

 

I neste BF så legger de sikkert inn atombomber eller noe, husk jeg har sagt det.

 

Hadde de ikke vært så feige å penge griske så hadde de laga ett spill hvor man trenger ingame IQ og en god dose med ferdigheter så man kan luke ut alt ugress som ikke har noe i ettt spill å gjøre.

 

Tror neppe verken EA eller DICE skjønner at det er kompetitv og esport elementer som gjør at spillet holdes i live, BF4 vil dø enda fortere enn BF3, men de er vel for dumme til å skjønne det også.

 

Til de som har tenkt å klage på innlegget, ta deg en bolle og move on.

Har du noen eksempler på hva som er bra gameplay og hvordan BF4 feiler sånn her? Har spilt både BF3 og BF4 en del, og må innrømme at jeg har likt begge. Riktignok var det ikke den helt store forskjellen, men dog.

 

Når det gjelder at EA kjører ut spill som er variasjoner over et tema, så kan man mene mangt og mye om det, men så lenge folk fortsetter å kjøpe spillene, og de ikke har noen abonnementsordning så har de ingen insentiver til å ikke gjøre det. Det er naivt å tro at et så stort selskap lar muligheten til å tjene mer penger gå fra seg.

Lock-on er et stort problem, alt formye, gjør spillet ikke-skill basert. Gadgets som han nevner, spawn beacons gjør spillet alt for uforutsigbart, du kan skyte en sniper fra et tak, men hva var vitsen når han spawner samme plass 10 sek senere? Du har alle disse granatene, airburst, det burde være nok å ha en standard nade, ikke gjør spillet uforutsigbart..

Du har suppression, hvorfor skal du ha ekstra hjelp hvis du bommer? BF har alt uttrykt suppression med lyd.. det er mer en bra nok.

Du har autospot, 3d spot og karakteren skriker tilfeldig ut "grenade".

 

Det er rett og slett alt for mye noob friendly dritt som ikke gjør spillet e-sport vennlig.

 

Mener det samme på både BF3 og Bf4.

Endret av Faddn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En annen feil er minnelekasjer på maskiner med W8.1 som kjører AMD skjermkort. Usikker på om det gjelder alle modeller, men det gjelder mange.

 

Dette gjør at man plutselig fyller opp alt tilgjengelig minne på datamaskinen, før man over en veldig kort periode går fra lag, til ekstrem lag og så ofte krasj. Maskinen må så restartes for å løse det som ligger i minnet.

 

Kontaktet EA support om dette, og måtte gjennom all verdens idiottesting, og påstanden om at dette ikke var relatert til det idiottestene testet og at mange hadde dette problemet gikk for døve ører.

 

Men, jeg bestemte meg for å teste alt tullet, og mase mer. Det tok en hel masse tid, mange samtaler med EA support og mye "nekting" på at dette var et problem som potensielt gjelder 10% av de som spiller spillet, fikk jeg omsider melding om at, jo, Dice var klar over dette, og ønsket å komme i kontakt med spillere som har feilen for videre testing.

 

Jeg skulle da overføres til en annen teknikker i teamet som jobber med BF4, og saken ble lukket. De kontakter meg snart.

 

Vell, flere uker er gått, nada...

Denne feilen ligger også på Nvidia kort. Gamle pcen min kræsja hele tiden av den feilen der. kjørte da Geforce 560TI. Kjører nå med en veldig mye bedre pc og AMD kort, ingen problemer.

 

Ja, det har vært diskusjoner om dette også gjelder nVidia. Først skrev support at det gjaldt begge produsenter, så at det kun var AMD. Virker som så og si alle som skriver om problemet kjører AMD.

 

Opplevde du at minnet på selve maskinen ble fylt opp før spillet krasjet, og ikke ble tømt når spillet ble avsluttet?

Lenke til kommentar

 

Lydeffektene er ekstremt bra og grafikk og fysikkmotoren er bra men gameplayet suger. Det har ikke forandret seg mye siden det første BF :(

Eh, første BF hadde bedre gameplay enn dette makkverket BF4, alt skal være så hyper moderne etc, nei gå tilbake til BF1942 eller CS 1.6 stil, da kan man faktisk få noe som kalles gameplay.

Og fysikk motoren, ja jøss beste jeg har vært borti, not.

De har ALDRI skjønt at jo mer dritt og gadgets de putter inn jo mer fucked up blir alt og de bare gjør alt verre for seg selv.

 

Litt artig de aldri lærer noe som helst fra de eldre spillene, de spillene de har lagd selv.

BF3 skulle jo være en "sequel" til BF2, ja jøss, kyss meg i ræva, men BF3 er 100 ganger bedre enn BF ihvertfall.

Nei, mimre tilbake til BF2 tiden da alt var fryd og gammen, sett bort ifra hitboxen, mesteparten var faktisk bedre før.

Husker da vi hadde ordentlig gameplay, noe som ikke fins idag ihvertfall.

DICE driter regelrett på alt og alle som har spilt alt mellom BF1942 og BF2, etter det så begynte det å bare gå nedover, men jeg skal akseptere BF3, men ikke BF4.

 

Håper de bare legger BF serien død, men kommer vel BF5 til høsten eller noe sikkert.

Ja ser her, nå har vi retta alle feilene som var i BF4 også la vi til enda mer dritt som alle casual tards kan bruke på ytterst feige måter å drepe deg ifra bak en fjelltopp uten å se deg, tvers over mapet inn på en anna server som ligger i ett anna land på andre siden av jordkloden.

 

I neste BF så legger de sikkert inn atombomber eller noe, husk jeg har sagt det.

 

Hadde de ikke vært så feige å penge griske så hadde de laga ett spill hvor man trenger ingame IQ og en god dose med ferdigheter så man kan luke ut alt ugress som ikke har noe i ettt spill å gjøre.

 

Tror neppe verken EA eller DICE skjønner at det er kompetitv og esport elementer som gjør at spillet holdes i live, BF4 vil dø enda fortere enn BF3, men de er vel for dumme til å skjønne det også.

 

Til de som har tenkt å klage på innlegget, ta deg en bolle og move on.

 

Hva du mener burde være, og hva som er reelt er to helt forskjellige ting. Folk flest driter en lang marsj i hva du mener hadde fungert i e-sport sammenheng. Slike elementer holder kanskje spillene i live, men det er ikke det som trekker til seg massene. Altså det man faktisk skal tjene penger på.

 

Jeg er enig i spawn beacon er tull. Der er irriterende at man kan dundre inn i en tanks i full fart med motorsykkel for så å legge fra seg en C4 ladning som sprenger en tanks, som for øvrig tåler en fem/seks treff fra andre tankser. Biler som blåser ut fra de høyeste stup eller ned de bratteste skråninger uten å ta skade, osv. Slike ting er irriterende. Det er litt for Arcade. For meg er realismen på kjøretøyene det som ødelegger mest. Samt at alle har fallskjerm, noe som gjør at du nesten må ha flaks for å få kills ved å skyte ned et fullastet helikopter.

 

Men, spillet er like vell underholdende. Du skriver at BF ikke har gameplay, men det er feil. Hvorfor sammenligner du med CS? Det er totalt forskjellige spill, og fullstendig uinteressant å diskutere opp mot BF. Om du liker spill i CS sjangeren, drit i å spille BF. Jeg spiller BF4 en del, og det er helt greit. Mye kunne vært bedre, men jeg liker konseptet bedre enn CS selv.

 

Skal man diskutere og sammenligne BF med andre spill bør man heller se på gamle klassikere som Joint Operations (som jeg kunne tenke meg en oppfølger til) eller ARMA. Ellers blir det som å sammenligne lakris med sitrongodt. Smaken er forskjellig, noen hater lakris, jeg liker begge, men velger stort sett lakris.

Lenke til kommentar

Lock-on er et stort problem, alt formye, gjør spillet ikke-skill basert. Gadgets som han nevner, spawn beacons gjør spillet alt for uforutsigbart, du kan skyte en sniper fra et tak, men hva var vitsen når han spawner samme plass 10 sek senere? Du har alle disse granatene, airburst, det burde være nok å ha en standard nade, ikke gjør spillet uforutsigbart..

Du har suppression, hvorfor skal du ha ekstra hjelp hvis du bommer? BF har alt uttrykt suppression med lyd.. det er mer en bra nok.

Du har autospot, 3d spot og karakteren skriker tilfeldig ut "grenade".

 

Det er rett og slett alt for mye noob friendly dritt som ikke gjør spillet e-sport vennlig.

 

Mener det samme på både BF3 og Bf4.

 

 

1) Lock-on er vel primært et problem på konsoll - men enig i at det er en uting.

 

2) Spawn beacons er vel ikke akkurat uforutsigbart, jeg vil vel heller si at det er ganske forutsigbart at de fleste snipers har en beacon ved siden av spotten sin.

 

3) Jeg er ikke helt enig i at flere forskjellige granater gjør spillet uforutsigbart; det åpner for flere forskjellige taktiske valg, det gjør bare at du har noen flere elementer å forholde deg til.

 

4) Supression er en bra ting - det er ikke uten grunn at det i virkelighetens trefninger er en helt vanlig taktikk ved bevegelse at noen legger ned såkalt dekningsild mens andre beveger seg.

 

5) Spotting er jeg enig i at er i overkant; det kan du imidlertid relativt lett unngå med å spille hardcore (da må du i alle fall enten opp med map'et hele tiden eller ha en sekundær enhet (iPad eller lignende) der du har battle screen med map.

 

6) Generelt sett så kan mye av de "noob" vennlige tingene unngås med å spille på pc og på hardcore - jeg tviler vel forøvrig på at så veldig mye av e-sporten gjøres på konsoll. Skal man spille e-post så kan man relativt enkelt begrense våpentyper som kan brukes også, så det burde la seg gjøre.

 

At EA velger å gjøre spillet mer nybegynnervennlig vil jeg tro har mye med at de ønsker å nå flest mulig, for å tjene mest mulig penger. Slik blir det nødvendigvis med AAA-spill; det er få om noen MP-spill som ikke ønsker å nå et bredest mulig publikum. Hadde EA-sjefen sagt at "hey, vi skal fokusere på hardcorespillere ved neste utgivelse, så hadde han sannsynligvis mistet jobben sin fort. Man kan gjerne mislike det - men det er et faktum så lenge folk fortsetter å kjøpe titlene deres. Vil du straffe et selskap som er opptatt av å tjene penger, så er det en veldig effektiv måte å gjøre det på - slutt å kjøpe spillene deres..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...