Gå til innhold

Apple: Dette må dere gjerne kopiere fra oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hhhrmmh. Det er vel litt feil av Apple å si dette, tror nok andre firmaer har vært lenge før Apple med slike ting. Så å si at de bør herme etter dem på dette punktet er vel litt latterlig egentlig?! :)

 

Kverulerer vi med overlegg? Apple skriver vel ikke at de er de første i verden til å tenke miljø, ei heller påberoper de seg æren av å være først ute med bruk av solcelleenergi. Dette er et forsøk på å legge et større press på konkurrendeselskaper i et forsøk på å få en litt mer miljøbevisst verden hvor Apple forsøker å vise at mye lar seg gjørne med fornybarenergikilder.

 

Hvorfor folk har et så desperat behov for å være negativ og nepete til alt og ingenting Apple foretar seg aner ikke jeg, selv når det handler om utelukkende positive ting i henhold til miljø så er folk umiddelbart ute å skal komme med spydige stikkommentarer mot Apple i kommentarfeltet. Har ikke folk bedre ting å foreta seg?

 

 

ja, ser for meg at foxconn er ganske miljøvennelige når slavene må jobber 24/7 for å produsere iphones.

 

Hva har det med saken å gjøre? Er du en av de som har holdningen "klarer du ikke å være 100% perfekt så kan du like så greit la være"? Apple sin satsning på bruk av fornybareenergikilder er utelukkende positivt, likevel så skal du henge deg opp i fabrikker i Kina som mange andre enn bare Apple benytter som om det har så fryktelig mye med tema å gjøre? Eller mener du at det er bedre for miljøet at Apple bare gir total F på alle plan istedenfor? Hvorfor i all verden skal Apple i det hele tatt ta ansvaret for en uavhengig tredjepart? Foxconn er ikke Apple, og Foxconn produserer ikke utelukkende for Apple.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kverulerer vi med overlegg?

 

Øøøøhh, selvfølgelig. Du kverulerer med kommentaren din også, ikke med overlegg/ bevisst da tenker jeg...

 

Hvorfor "tilter du i vinkel" pga kommentarene våre egentlig? Det er spydige/ negative kommentarer i de fleste diskusjoner her på forumet. Hvorfor påpeker du dette kun her og ikke overalt i alle andre diskusjoner?

 

Og selv om ikke Apple har sagt noe om at de er først eller sist så er kommentaren min gyldig, det er min mening. Angående Foxconn så er det et meget gyldig punkt. Hvis man ser på profitten til Apple i forhold til hva de betaler for produktene de kjøper av Foxconn så kunne de ha betalt f.eks. 1-2 kroner mer pr. enhet og krevd at det skulle vært øremerket til å minimere miljøkostnadene produksjonen skaper. Det hadde vært en dråpe i havet for dem økonomisk. Det er faktisk tredjeparten i bildet som er minst miljøvennlige og som en stor kunde så har de faktisk en liten smule ansvar og er meget mektige i forhold til hvordan Foxconn lager ting, de har påvirkningskraft. De kunne også fint ha klart å laget/ tvinget frem et samarbeid med andre selskap gjennom å lage reklame for hva de gjør for å få tredjepartsprodusenter til å hjelpe miljøet.

 

Det Apple gjør er å skape en innbildning/ tro på at de er miljøvennlige selv om de faktisk kun gjør dette for å fremme seg selv og selge mer. Ja, de selger faktisk mye mer ved å være "miljøvennlige" enn om de ikke hadde vært det.

 

Men hvis du ikke klarer å lese mellom linjene og må ha alt inn med teskje så skjønner jeg at du er hissig :) Takk for dagens latterkule :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

 

Kverulerer vi med overlegg?

Øøøøhh, selvfølgelig. Du kverulerer med kommentaren din også, ikke med overlegg/ bevisst da tenker jeg...

 

Hvorfor "tilter du i vinkel" pga kommentarene våre egentlig? Det er spydige/ negative kommentarer i de fleste diskusjoner her på forumet. Hvorfor påpeker du dette kun her og ikke overalt i alle andre diskusjoner?

 

Og selv om ikke Apple har sagt noe om at de er først eller sist så er kommentaren min gyldig, det er min mening. Angående Foxconn så er det et meget gyldig punkt. Hvis man ser på profitten til Apple i forhold til hva de betaler for produktene de kjøper av Foxconn så kunne de ha betalt f.eks. 1-2 kroner mer pr. enhet og krevd at det skulle vært øremerket til å minimere miljøkostnadene produksjonen skaper. Det hadde vært en dråpe i havet for dem økonomisk. Det er faktisk tredjeparten i bildet som er minst miljøvennlige og som en stor kunde så har de faktisk en liten smule ansvar og er meget mektige i forhold til hvordan Foxconn lager ting, de har påvirkningskraft. De kunne også fint ha klart å laget/ tvinget frem et samarbeid med andre selskap gjennom å lage reklame for hva de gjør for å få tredjepartsprodusenter til å hjelpe miljøet.

 

Det Apple gjør er å skape en innbildning/ tro på at de er miljøvennlige selv om de faktisk kun gjør dette for å fremme seg selv og selge mer. Ja, de selger faktisk mye mer ved å være "miljøvennlige" enn om de ikke hadde vært det.

 

Men hvis du ikke klarer å lese mellom linjene og må ha alt inn med teskje så skjønner jeg at du er hissig :) Takk for dagens latterkule :p

Takk for at du sprer høylydt latter du også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...