Gå til innhold

Android-appen «Virus Shield» lurte tusenvis av brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Slik går det når apper ikke blir kvalitetssikret før dem blir lagt ut. :p

Jada jada, du har iphone, Gratulerer.

 

 

Eh, sa jeg noe om iPhone? Ja, har en iPhone, men generell kvalitetskontroll er bare bra.

 

 

Påstår du at jeg er inkompetent? Når har jeg påstått at iPhone og apple produkter ikke kan hackes? Med en viss forståelse av IT forstår en med en gang at alt er mulig å hacke.

 

Når det er sagt så har jeg alltid tenkt at dem som sier at Apple produkter ikke kan hackes bare er direkte inkompetente, og ikke har forståelse av hvordan data og IT fungerer. Alt som har med data er mulig å hackes uavhengig av hvem som har produsert produktet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Så omtrent like nyttig som de fleste andre antivirusapper til mobilen altså. ;)

 

 

Slik går det når apper ikke blir kvalitetssikret før dem blir lagt ut. :p

 

Feeling smug that your iPhone can't be hacked? Not so fast...

 

Jeg falt av lasset omtrent her:

"Yet there remain some alarming facts for iPhone owners to take on board. First, its iOS software is far from flaw-free. In a 2013 report, Symantec claimed that there were 387 documented security holes in iOS in 2012, compared to just 13 for Android."

 

Når artikkelforfatter uten videre og uten motforestillinger svelger den grovt manipulerende framstillingen av statistikk som Symantec har kommet med, fikk det meg til å skjønne at det ikke var noe poeng å lese resten av artikkelen.

Skal man snakke om "facts" så får man i det minste nevne at de angivelig "dokumenterte" sikkerhetshullene for iOS teller med rubbel og bit av software som er preinstallert på iOS-enheter, og ofte teller samme hull opptil flere ganger når det angår flere apps som bruker samme rammeverk (f.eks WebKit). For Android, derimot, teller de kun hull i selve Linux-kjernen, og forbigår alle hullene i ulike rammeverk og apps, enten det er i "rene" Google-versjoner av Android, eller OEM-versjoner med "någo attåt" fra f.eks Samsung og Sony. Når vi vet at de fleste hullene i iOS med overveldende sannsynlighet har med WebKit å gjøre, og at WebKit også brukes i de fleste Android-telefoner, så blir det bare for dumt av Symantec å manipulere med tallene slik de gjør.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

Påstår du at jeg er inkompetent? Når har jeg påstått at iPhone og apple produkter ikke kan hackes? Med en viss forståelse av IT forstår en med en gang at alt er mulig å hacke.

 

Når det er sagt så har jeg alltid tenkt at dem som sier at Apple produkter ikke kan hackes bare er direkte inkompetente, og ikke har forståelse av hvordan data og IT fungerer. Alt som har med data er mulig å hackes uavhengig av hvem som har produsert produktet.

 

Jøss. Hårsår much?

 

Har ikke påstått at du er inkompetent. Jeg har faktisk ikke påstått noe som helst. Les innlegget mitt en gang til. Jeg simpelthen linket til en artikkel som omtaler sikkerhet på blant annet iPhone. Hvordan du klarer å tillegge meg meninger basert på en link har jeg litt problemer med å forstå.

 

Poenget mitt var egentlig bare at iOS ikke er 100% trygt det heller, i likhet med omtrent samtlige andre systemer. Og jeg antok basert på kommentaren din at det var nettopp en iPhone du bruker.

 

For ordens skyld: Jeg har hatt Android siden versjon 1.5. Jeg har aldri brukt Antivirus av noe slag annet en for å teste appene. De har blitt fort avinstallert hver gang. Jeg har aldri hatt virus eller malware på en mobil. De som mener Android er spesielt utsatt for virus og trojanere er som oftest ikke brukere av Android selv, eller har en helt annen agenda (les: jobber med antivirus). Faktisk kjenner jeg ingen som har har fått problemer med malware på en mobil, uavhengig av OS, så hvorfor dette tema til stadighet blåses opp forstår jeg ikke.

 

Ser nå at ATWindsor egentlig bedre fikk frem det jeg mente. :)

 

tl;dr: Android er bra saker. Det er iPhone også, men ikke min greie. Kona er derimot veldig fornøyd med sin.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...