Gå til innhold

Guide: Så mye vet Google om deg (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vi kan se av historien til en Reddit bruker her så er ikke dette nødvendigvis en dårlig ting:

http://www.reddit.com/r/Android/comments/1t7hce/if_you_have_an_android_device_with_gps_you_can/ce5ci3o

 

Men det er jo absolutt en fordel å vite at du faktisk etterlater deg spor. En ting er å ha tjenesten bevisst på, men en annen ting er å etterlate seg sport uvitende. Det kan gi et lite sjokk når det kommer frem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Har på posisjonering i android, men kommer ikke frem noen ting på denne loggen. hmm

Du må gå inn i "Innstillinger", "Posisjon" og under "Posisjonstjenester" velge "Gooogle Posisjonsrapportering".

 

Inne på denne menyen som da heter "Google posisjonsinnstillinger" må du eksplisitt skru PÅ valget "Posisjonsrapportering" for hver enkelt enhet, samt at "Posisjonslogg" må være skrudd på.

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Folk bør være oppmerksomme på at batteriet draines mye fortere med dette på. Jeg måtte lade telefonen min flere ganger daglig når jeg prøvde dette i våres. Nå lader jeg den knapt daglig (bruker den like mye). Har Xperia Z (1. gen).

 

Syns selv det er en fiffig funksjon, men gidder ikke lade telefonen min mer enn jeg må!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...