Gå til innhold

Har nådd ny milepæl – så mange Windows 8-lisenser er solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner godt at W7 ligger fremfor. Det var et mye bedre alternativ enn dets forgjenger Vista. Windows 8 er ikke store forskjellen, og gir meg egentlig mye unødvendig irritasjon. Startskjermen bruker jeg aldri, unntatt de gangene jeg er uheldig og kommer borti Windows-tasten.

 

Det blir forøvrig spennende å se om det blir større utvikling i hybrid-PC'er.

Lenke til kommentar

Å sammenligne med W7 blir ikke helt riktig. Når W7 ble sluppet var det stor etterspørsel i markedet etter nytt OS, da man i praksis fremdeles kjørte på XP på det meste foruten OEM produkter.

 

Når W8 ble sluppet var ikke dette store behovet tilstede, samtidig som W8 i stor grad representerte et skifte mot bruksmønster og HW typer i stor grad ikke fantes i markedet når OS'et ble sluppet. Det er først nå de gode enhetene begynner å komme.

 

Med det sakt, WXP er betraktet som en suksess for MS, jeg har ikke sjekket i det siste, men i det store og hele har W8 fulgt samme utvikling på markedsandelene som XP gjorde. Og vi skal heller ikke glemme at skepsisen til XP var stor når den kom. FisherPrice OS anyone?

 

Personlig har jeg brukt W8 siden august 2012 på alle mine maskiner, dette inkluderer arbeidsstasjoner, gaming PC, bærbare, HTPC og tablet PC'er. Jeg har også RT brett og WP8 mobil. Og som det meste på markedet i disse tider, alt fungerer litt bedre når man benytter seg av tilhørende økosystemer. W8 er fremdeles ikke perfekt, men det er klart at det fungerer aller best på tableten, men jeg opplever det på ingen måte problematisk å benytte det på de andre maskinene heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye hat rundt Windows 8, og jeg mislikte det også i starten. Har nesten en følelse av at det er litt "kult å hate" Windows 8.

 

Utfra endringene som er forespeilet i neste store oppdatering ser det ut som Microsoft hører på berettigede klager fra desktop brukerne. Må innrømme at jeg også hatet Windows 8 når det kom ut, men etter oppdateringen til 8.1 ble ting veldig mye bedre. Det hjalp også at jeg fikk litt tid på meg til å bli vandt med endringene, samt fikk satt det opp skikkelig slik at jeg ikke blir "dratt" inn i modernUI mot min vilje.

 

Jeg ser positivt på utviklingen frem over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...