Gå til innhold

Endelig kan Chrome komprimere data


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mulighet til å oppdatere Chrome. Der ser heller ikke ut som at det står noe ang. dette på Google Play.

 

Dette er nytt (Google)

? Skriv ut fra Chrome på Android KitKat-enheter

? Stabilitets- og sikkerhetsoppdateringer

 

Dette er nytt (Apple)

? Fast form completion with Autofill

Tired of filling out web forms with the same information time and time again? The Autofill feature lets you complete forms with just a few clicks. Sign in to sync this data from your computer to your iPhone or iPad and save even more typing.

? Long press on an image to search for related images

? Stability / security improvements and bug fixes

 

Er det jeg som har misforstått? Kommer denne snart?

Lenke til kommentar

Det som jeg tror er interessant med Chrome sin løsning er at komprimeringen via Google sine servere antageligvis gjøres raskere enn via Opera sine servere.

Dette baseres litt på gjetting, men Google er jo kjent for raske servere, og jeg vil jo tro at litt av det kan brukes til dette også.

En annen ting er at her vil kanskje litt mer standarder innen weben støttes selv om det komprimeres(basert på standard mobil chrome versjon, så det gjenstår jo å se) . Opera mini med turbo/offroad aktivert blir en dinosaur når det kommer til webkompabilitet. Har lest at Chrome sin ikke komprimerer like mye, men dette er kun basert på betaversjonene, så dette kan jo helt klart endres.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mulighet til å oppdatere Chrome. Der ser heller ikke ut som at det står noe ang. dette på Google Play.

 

Dette er nytt (Google)

? Skriv ut fra Chrome på Android KitKat-enheter

? Stabilitets- og sikkerhetsoppdateringer

 

Dette er nytt (Apple)

? Fast form completion with Autofill

Tired of filling out web forms with the same information time and time again? The Autofill feature lets you complete forms with just a few clicks. Sign in to sync this data from your computer to your iPhone or iPad and save even more typing.

? Long press on an image to search for related images

? Stability / security improvements and bug fixes

 

Er det jeg som har misforstått? Kommer denne snart?

 

 

Tror slik jeg har forstått det at den endelige versjonen blir rullet ut til Google Play og App Store i løpet av et par dager, så litt tålmodighet må en ha.. :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke mulighet til å oppdatere Chrome. Der ser heller ikke ut som at det står noe ang. dette på Google Play.

 

Dette er nytt (Google)

? Skriv ut fra Chrome på Android KitKat-enheter

? Stabilitets- og sikkerhetsoppdateringer

 

Dette er nytt (Apple)

? Fast form completion with Autofill

Tired of filling out web forms with the same information time and time again? The Autofill feature lets you complete forms with just a few clicks. Sign in to sync this data from your computer to your iPhone or iPad and save even more typing.

? Long press on an image to search for related images

? Stability / security improvements and bug fixes

 

Er det jeg som har misforstått? Kommer denne snart?

 

Tror slik jeg har forstått det at den endelige versjonen blir rullet ut til Google Play og App Store i løpet av et par dager, så litt tålmodighet må en ha.. :)

Forstår at det kanskje er slik, men da bør det spesifiseres nærmere. "Alt du behøver å gjøre er å oppdatere nettleseren via Google Play." - men du må vente i noen dager til.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å forstå at dette er spesielt hensiktsmessig i 2014. Mobiltelefonene har jo gjerne like høy eller høyere oppløsning enn en PC-skjerm og jeg tror det er lite rom for ytterligere komprimering om man faktisk skal utnytte mobiltelefonens maskinvare.

Lenke til kommentar

What? Jeg har hatt det på chromen min kjempelenge, men jeg mener å komme på at jeg fikk en prompt om at jeg var utvalgt til å teste ut en ny funksjon eller noe slikt.Tror faktisk jeg har hatt det helt siden i våres/sommer fra før jeg byttet telefon, men minnet kan svikte..

Endret av The_Airborn
Lenke til kommentar

What? Jeg har hatt det på chromen min kjempelenge, men jeg mener å komme på at jeg fikk en prompt om at jeg var utvalgt til å teste ut en ny funksjon eller noe slikt.Tror faktisk jeg har hatt det helt siden i våres/sommer fra før jeg byttet telefon, men minnet kan svikte..

 

Alle som bruker "Chrome Beta" har denne funksjonen allerede.

 

Chrome Beta kan forøvrig lastes ned her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chrome.beta&hl=no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...