Gå til innhold

Test: SteelSeries 9H


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på om Steelseries her har gjort en bedre jobb enn med tidligere headsett. Tror jeg fikk 4 nye 5Hv2 i løpet av et par år på grunn av ekstremt høy feilprosent. Stort sett var det den interne kontakten til høyre øreklokke som tok kvelden. Holder meg personlig langt unna Steelseries uansett hvor solid dere anser konstruksjonen, helt til de faktisk har bevist at de nå har bedre kvalitetskontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt meg dem råeste og beste klokkene til PC spilling hvilke burde jeg sjekke da?

 

EDIT: Med mikrofon og surround lyd.

Kjøp heller et ordentlig lydkort og et stereohodesett. Emulering av surround som gjøres av lydkort er mye bedre enn den lyden små, sammenpressede elementer kan få til i et "ekte" surroundhodesett. Forslag til gode stereohodesett med mikrofon: Sennheiser PC 360 G4ME eller Astro Gaming A40.

 

Hvis du er særdeles kresen når det kommer til lydkvalitet burde du heller kjøpe en mikrofon ala. Blu i tillegg til et dyrt stereohodesett i hi-fi-klassen.

 

Den korte versjonen: Surroundhodesett med USB har ikke høy lydkvalitet. Surroundhodesett med "ekte" surround i form av flere elementer i hver klokke fungerer sånn passe bra. Jeg har prøvd mange hodesett og de beste har alltid vært vanlig stereohodesett sammen med et bra lydkort. Er det snakk om hodesett til en bærbar uten integrert lydkort vil jeg derimot anbefalle et USB-hodesett ala. Razer Kraken 7.1 fordi du slipper å drasse med deg AMP/ DAC og alt det rælet der. Det kommer ann på bruksområde og prefereanse - simple as that ;)

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

....

Forslag til gode stereohodesett med mikrofon: Sennheiser PC 360 G4ME eller Astro Gaming A40.

Har en venn med Astro Gaming A40, kvaliteten på mikrofonen er verre enn det billigste du kan få på ClasOhlson. Lyden er fra han er grøtete og fader inn og ut. Flere som enn han som sliter med det i følge forumene hos Astro. Hadde noen gitt meg et Astro headset, ville det blitt hivd ut av vinduet ASAP..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For de som skulle ønske Beyerdynamic DT770Pro hadde mic: Beyerdynamic Custom One Pro + tilhørende micsett. Bassen/frekvenskurven på det kan justeres, men lydkvaliteten er helt lik som DT770Pro, spesielt om man bytter putene fra orginal til DT770Pro sine. Ja de passer og beyer har laget headsettet med blant annet dette i tankene ("Custom"-delen av navnet), gjort det selv, null problem. Komplett selger dem tilogmed ;)

Eneste ulempen er at mic må bestilles fra utlandet/amazon for øyeblikket, fant ikke noen norske forhandlere.

 

Hatt headsettet i 3 måneder nå, er latterlig fornøyd med lyden, både fra galaxy s3 og fra asus xonar essence stx ;) Kommer til å teste mic-en med en 4pins mobiladapter etterhvert også, for handsfree :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steelseries er etter min mening noe av det største dritet du kan kjøpe, elendige byggekvalitet og lyd samt resten av driten de kaster etter gamere. Beyerdynamic eller Sennheiser er så langt over steelseries at det er vondt å se at denne er anbefalt. Har hatt 2 steelseries headset som jeg har solgt videre, har også et logitech G35 og har hatt sennheiser ørepropper og headset. Og jeg vil bare si at G35 funker fett til en som trenger en ting til alt mulig, elendig byggekvalitet men ellers toppers. Beyerdynamic har ypperlig byggekvalitet med en enormt bra lyd. Sennheiser er solide, men ikke helt toppkarakter. Men lyden er herlig.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt meg dem råeste og beste klokkene til PC spilling hvilke burde jeg sjekke da?

 

EDIT: Med mikrofon og surround lyd.

 

Man får ikke spesielt bra sorround på hodetelefoner (da det krever flere høytalere og endel plass mellom høyaler og øret). MEN...

 

Jeg bruker for tiden Sennheiser PC 360 G4ME sammen med et lydkort i Creative Soundblaster Z serien. Disse lydkortene kan skape virtuell surround (man må velge sourround og at man bruker hodetelefoner, ellers fungerer det ikke).

Det blir overraskende bra. Det høres faktisk ut som at skudd treffer bak deg når man spiller.

Volumkontroll øreklokke blir også overraskende mye brukt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...