Gå til innhold

4G i T-banetunnelene om to år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle heller hatt oppgradering til 3g langs de mange strekkene langs de største europaveiene (der jernbanen også kunne fått dekning) først.

 

Strømming har for meg tatt over for underholdning i bilen når jeg er på langtur. Det går ikke å høre radio engang på lange strekker langs E6.

 

Håper du IKKE streamer video? Strømming er forresten ikke ett godkjent ord iflg språkrådet...

Lenke til kommentar

Jeg sier bare welcome to Norway. Bare at de enda ikke har installert et velfungerende 3G nett i tunellene er en skam. At de i tillegg må bruke 2.5 år på 4G nettet det er jo bare hårreisende. Jeg tror ikke de har ansatt dårlig arbeidskraft, men alt for få mennesker. Føles litt som når veivesenet har et byggeprosjekt. Alt tar så laaaang tid.

Jeg husker ikke det presise antallet, men jeg husker det sto skrevet at det var under 5 mennesker som skulle ta seg av hele arbeidet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier bare welcome to Norway. Bare at de enda ikke har installert et velfungerende 3G nett i tunellene er en skam. At de i tillegg må bruke 2.5 år på 4G nettet det er jo bare hårreisende. Jeg tror ikke de har ansatt dårlig arbeidskraft, men alt for få mennesker. Føles litt som når veivesenet har et byggeprosjekt. Alt tar så laaaang tid.

Jeg husker ikke det presise antallet, men jeg husker det sto skrevet at det var under 5 mennesker som skulle ta seg av hele arbeidet.

 

Problemet er at de kun har tiden når T-banen ikke kjører. Det vil si 2,5-3 timer per natt. Med over 160 tunneler i T-banenettet sier det seg selv at dette kommer til å ta tid. I tillegg skal de også ta ned de gamle 2G-kablene. Det er en massiv jobb med ganske spesielle tidsutfordringer. Derav tiden for når det er klart også.

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...