Gå til innhold

Anmeldelse: Teslagrad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker interessant. Jeg blir alltid skeptisk når en anmelder sier det er passe vanskelig, for da pleier det å være latterlig enkelt, men siden det gjentas at det faktisk er utfordrende til tider, så får jeg vel kanskje tro på det.......

 

Anmeldelsen kunne kanskje beskrevet litt mer hvordan gåtene faktisk fungerer, for det har ikke blitt noe klarere for meg etter å ha lest teksten. Bortsett fra det er den bra.

 

Håper spillet kommer på GOG i morgen.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Anmeldelsen kunne kanskje beskrevet litt mer hvordan gåtene faktisk fungerer, for det har ikke blitt noe klarere for meg etter å ha lest teksten. Bortsett fra det er den bra.

 

Orsak seint svar, har vore på farta i dag. Takk for skryt. Eg ser kor du vil, og har oppdatert saka med litt meir utfyllande gåteinformasjon. Siterer heile avsnittet her, så slepp du å leite:

 

"Ein får tidleg tilgang til ein hanske som ein bruker til å magnetisere enkelte strategisk plasserte element i spelet, og for det aller meste går gåtene ut på å få polar og motpolar til å reagere på kvarandre til din fordel. Det høyrest kanskje noko einspora ut, men her er ingen grunn til å bekymre seg, for variantane av magnetmanipulering er biletleg talt endelause. Nokre gonger er det så enkelt som å magnetisere ein boks for at ein annan boks skal flytte på seg, men utover i spelet blir dette stadig meir innfløkt; ofte må ein trå til både med rimeleg kjapp reaksjonsevne og sånn nokolunde nøyaktig plattformhopping for å få det til, og det kan gjerne krevje ein del forsøk. Utforminga av både gåter og nivå er dessutan utført med ei herleg, leiken tilnærming og høg grad av kreativitet."

 

Håpar det hjalp litt. Vil du ha meir nøyaktige skildringar av gåtene, så kan eg gi det her i tråden. :)

Endret av bjartewh
Lenke til kommentar

Spillet kom ut på GOG, så da ble det penger fra meg. Skryt til utviklerne for å gi ut spillet DRM-fritt!

 

http://www.gog.com/game/teslagrad

 

 

 

Orsak seint svar, har vore på farta i dag. Takk for skryt. Eg ser kor du vil, og har oppdatert saka med litt meir utfyllande gåteinformasjon. Siterer heile avsnittet her, så slepp du å leite:

 

"Ein får tidleg tilgang til ein hanske som ein bruker til å magnetisere enkelte strategisk plasserte element i spelet, og for det aller meste går gåtene ut på å få polar og motpolar til å reagere på kvarandre til din fordel. Det høyrest kanskje noko einspora ut, men her er ingen grunn til å bekymre seg, for variantane av magnetmanipulering er biletleg talt endelause. Nokre gonger er det så enkelt som å magnetisere ein boks for at ein annan boks skal flytte på seg, men utover i spelet blir dette stadig meir innfløkt; ofte må ein trå til både med rimeleg kjapp reaksjonsevne og sånn nokolunde nøyaktig plattformhopping for å få det til, og det kan gjerne krevje ein del forsøk. Utforminga av både gåter og nivå er dessutan utført med ei herleg, leiken tilnærming og høg grad av kreativitet."

 

Håpar det hjalp litt. Vil du ha meir nøyaktige skildringar av gåtene, så kan eg gi det her i tråden. :)

 

Synes det ble mye klarere nå!

Lenke til kommentar

Okay, da har jeg spilt en del av dette spillet, og jeg må si at anmeldelsen ble litt mer forvirrende igjen for meg. Jeg trodde dette skulle være et plattformspill hvor gåteløsning stod i fokus, men jeg vil knapt nok kalle dette gåteløsning, med mindre det endrer seg totalt mot slutten her. Teslagrad er en ganske standard plattformer med utrolig mange hopp man må utføre med millimeterpresisjon. Det er greit nok det, men dette er ingen The Swapper akkurat. Veldig uenig at problemløsning er hovedfokuset her, for det er definitivt hopping.

 

Hovedproblemet jeg har med spillet er at noen av stedene må du gjøre fryktelig mye om igjen om du detter i dass, og siden det er ikke er rom for den minste feil kan dette skje veldig ofte.Heldigvis er de fleste av rommene ganske små, så det er ikke et problem altfor ofte. Det som skuffer meg er at det burde vært mer fokus på hansken. Den er en veldig god ide, men den virker mest som en gimmick for meg sålangt, fordi den ikke tilfører spillet noe pga mangelen på gåter.

 

Grafikken er kjempefin, kontrollene bra, og jeg liker måten historien presenteres på. Dessverre har det kommet utrolig mange indieplattformere som gjør dette vel så bra i år, så frykter at Teslagrad fort kan drukne i mengden.

Lenke til kommentar

Å samle alle biletkorta har faktisk ein mykje større funksjon en det som står i denne anmeldelsen. Når du har samla 15 biletkort opnar du opp for den siste bossen, etter å ha samla alle 36 så får du ein annan slutt etter å slå bossen igjen. Eg anbefalar deg anmeldar og andre som vil ha litt meir ut av spelet gjere dette for det er "the real ending". Backtracking er ikkje så godt utført i Teslagrad men er overkommeleg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å samle alle biletkorta har faktisk ein mykje større funksjon en det som står i denne anmeldelsen. Når du har samla 15 biletkort opnar du opp for den siste bossen, etter å ha samla alle 36 så får du ein annan slutt etter å slå bossen igjen. Eg anbefalar deg anmeldar og andre som vil ha litt meir ut av spelet gjere dette for det er "the real ending". Backtracking er ikkje så godt utført i Teslagrad men er overkommeleg.

 

Takk for innspel. Det skal eg få med i teksten. Beklageleg, men eg rakk ikkje å få med meg alt i tide til teksten måtte vere ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...