Gå til innhold

Giganett for alt fra kjøleskap til el-biler (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo skikkelig bra, men jeg lurer bare på hvor lange avstander maximum overføringshastighet vil ha; utenom det, så er denne integreringen ganske kul. Man kan jo nesten fylle opp glasset med brus og isbiter FØR man går å henter det snart. Alt dette med telefonen. (Får jeg håpe)

 

Håper du husker å sette fra deg et tomt glass før du trykker løs på tlf din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"...eksempelvis å slå av og på varmtvannsberedere fra energiselskapets kontrollrom ? en våt drøm for elkraftingeniører som ønsker å balansere belastningen i strømnettene."

 

Så nå skal vi risikere algeoppblomstring i varmtvannsberederne fordi strømselskapet skal slippe å bygge opp til den kapasiteten som er påkrevd!?! Nei, fy. Her får de jammen holde fingrene fra fatet. At jeg selv skal ha mulighet til å styre det, flott. Men det som er innenfor mine vegger, skal jeg ha kontrollen på, ikke noen utenforstående. Forsaker ikke min og familiens helse for at strømselskapet skal bli enda fetere ved å gamble med helsa våres.

 

Vet at Get har kontroll på dekoderen og modemet mitt, men det er forsåvidt greit, da de kun kødder til om jeg ikke betaler, mens for alle andre formål, så er det for å kunne sørge for å tilby meg det jeg betaler for. Så har de riktignok muligheter for, og rimelig sikkert utnytter det til fulle, for å ta ut statistikker på vår bruk.

Lenke til kommentar

Dette blir nok helt sikkert konfigurerbart hos forbruker. Det forutsettes også en ganske stor tank. I tillegg vil det også være slik at hver enkelt tank bare skrus av eller reduseres i en kortere periode slik at det ikke går særlig ut over temperaturen. Når de kan rotere dette på flere tusen husstander vil det gi en stor effekt. Skulle ikke forundre meg om de gir tilbud på strømmen også.

Lenke til kommentar

Nå mangler det bare at prisene settes ned.

 

Ikke tale om at jeg betaler >200,- per boks, blir fort mye penger.

 

Tanken er vel at du bare skal trenge en boks for å få nettverk fra routern inn i strømnettet, så vil det jo være innebygget i alle de andre produktene så du kun bruker strøm-kabelen i veggen, akkurat som idag! Home-plug boksens funksjoner vil altså være innebygget i kjøleskapet, varmtvanns-berederen, TV'en osv.

Lenke til kommentar

Tanken er vel at du bare skal trenge en boks for å få nettverk fra routern inn i strømnettet, så vil det jo være innebygget i alle de andre produktene så du kun bruker strøm-kabelen i veggen, akkurat som idag! Home-plug boksens funksjoner vil altså være innebygget i kjøleskapet, varmtvanns-berederen, TV'en osv.

Oh, I see. Men idag koster HomePlug-produkter mangehundre kroner stykket, og forsåvidt - om prisene på stikkontakter, kjøleskap etc. går opp flere hundre kroner så hopper jeg over for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...