Gå til innhold

Tips: Slik gjør du iPad-en til en altetende videospiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plex gruser alle disse videospillerne. Alt du har av serier og filmer tilgjengelig hvor enn du er, enten via streaming eller trådløs overføring. Henter også informasjon om seriene dine og filmene dine automatisk, og holder styr på hvor langt du har sett på tvers av enheter og plattformer. Tenk deg din egen personlige Netflix.

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sier bare "Infuse"

 

Sjekk ut: http://firecore.com/infuse

 

Seconded. Infuse er kjempebra app. Den kjenner igjen alle filmene dine og legger til informasjon fra IMDB OG gir det muligheten til å laste ned subtitles inni appen! Dette gjør at den er overlegen alle andre for min del.

 

VLC funker ikke særlig bra på min iPad Mini. Filmer hakker veldig, så jeg vil ikke anbefale noen å bruke den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sier bare "Infuse"

 

Sjekk ut: http://firecore.com/infuse

 

Seconded. Infuse er kjempebra app. Den kjenner igjen alle filmene dine og legger til informasjon fra IMDB OG gir det muligheten til å laste ned subtitles inni appen! Dette gjør at den er overlegen alle andre for min del.

 

VLC funker ikke særlig bra på min iPad Mini. Filmer hakker veldig, så jeg vil ikke anbefale noen å bruke den.

For å ikke nevnte hvor enkelt det er å overføre medieinnhold til Infuse over WiFi. Veldig greit å slippe å gå via iTunes. De har også støtte for trakt.tv, som er min nye favoritt til å holde styr på hvilke episoder jeg har sett.

Lenke til kommentar

Sier bare "Infuse"

 

Sjekk ut: http://firecore.com/infuse

 

Hmm, Infuse har jeg faktisk ikke hørt om. Det har mye av de samme funksjonene som Plex høres det ut som. Digger interfacet, men hovedfordelen med Plex er at du ikke trenger å ha ting lagret på iPaden, den konverterer det som må konverteres on the fly, uten at du merker noe til det. Dette synes jeg er en sinnsykt stor fordel, med tanke på hvor lite og dyr lokal lagringsplass man har på iPad og andre Apple-produkter. (På et android-brett med minnekortstøtte er nok ikke dette så viktig)

 

At Infuse organiserer filmene og seriene og henter informasjon fra IMDB osv har mindre betydning når man bare har plass til en brøkdel av biblioteket sitt på brettet. På Plex kan jeg umiddelbart se alle filmer og TV-serier jeg har, i et netflix-aktig UI, uten å overføre eller noe sånt, gjennom skyen. I tillegg kan jeg dele mitt bibliotek med andre kompiser og vice versa.

 

Men må innrømme at interfacet til Infuse var utrolig sexy. Kommer nok til å kjøpe appen, og bruke den i tillegg til Plex når jeg ikke har tilgang til internett. En kombinasjon av de to kan nok funke veldig bra.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Hei, håper noen kan hjelpe en "rookie" med et spørsmål relatert til dette.

 

Jeg har filmer i litt ulike formater lagret på min NAS. Via FileBrowser har jeg ingen problemer med tilgang til alle mappene på NASen til iPad. Jeg har installert VLC på iPaden. Jeg ser filmene i mappene, men det nytter ikke å klikke på filmene for å få de avspilt.

 

Finnes det et program eller en setting som gjør at når du klikker på en filmfil, så starter avspillingen automatisk via et oppgitt standardprogram? Jeg ønsker å unngå at man må ut av mappa, inn på avspillingsprogrammet, for deretter å bla meg frem til mappa med filmen. Veldig tungvint, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til Windows-måten: finnmappa, klikk på fila, filmen starter.

 

Har noen råd?

 

Piet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...