Gå til innhold

Nå er databrikker av grafén nærmere en realitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow nå følte jeg meg lite smart. Leste hele stykket men ble ikke klokere på hva som gjør grafén bedre enn andre stoffer. Føles som om jeg startet å se film nr 3 uten å ha en gang hørt om nr 1 og 2 :p

Finnes det noen artikler her jeg har misset?

 

EDIT: Fant dem :)

EDIT2: Om noen andre stresser med å skjønne hva grafén egentlig er så ta en titt på den artikkelen om de norske forskerne her. Den hjalp veldig.

Endret av Kman3107
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å unngå å bruke andre materialer fant forskerne ut at de kunne lage de ulike komponentene i kretsen av det samme grafén-stoffet, ved å forandre egenskapene til materialet.

 

Er ikke poenget met integrere kretser at det må være flere materialer for isolere lederne.

og så har man alle de små komponentene som gjør egenskapene til kretsen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Wow nå følte jeg meg lite smart. Leste hele stykket men ble ikke klokere på hva som gjør grafén bedre enn andre stoffer. Føles som om jeg startet å se film nr 3 uten å ha en gang hørt om nr 1 og 2 :p

 

Finnes det noen artikler her jeg har misset?

 

EDIT: Fant dem :)

EDIT2: Om noen andre stresser med å skjønne hva grafén egentlig er så ta en titt på den artikkelen om de norske forskerne her. Den hjalp veldig.

 

Vel om du teller antallet bindinger på tegningen mellom karbon-atomene, så forklarer vel det denne 300 ganger sterkere enn stål-analogien?

 

Hva er det du ikke forstår med at stoffet har en bedre strømførende egenskap enn mange andre stoffer?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Vel om du teller antallet bindinger på tegningen mellom karbon-atomene, så forklarer vel det denne 300 ganger sterkere enn stål-analogien?

 

Hva er det du ikke forstår med at stoffet har en bedre strømførende egenskap enn mange andre stoffer?

Vil bare nevne at jeg er en mann uten vgs eller interesse for innenfor dette.

Så at jeg lurte på hva ANNET enn at den leder strøm bedre, er vel ikke så veldig rart?

For det skal nevnes at grafén kan mer enn å bare lede strøm litt bedre og det er ikke nevnt i denne artikkelen.

 

Men når det er sagt så redigerte jeg min "post" og det kan du se så virker vel egentlig som om du bare troller. Fortsatt er jeg dum nok til å bli trollet. Så sier vel sitt det. Over and out.

Endret av Kman3107
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

 

 

Vel om du teller antallet bindinger på tegningen mellom karbon-atomene, så forklarer vel det denne 300 ganger sterkere enn stål-analogien?

 

Hva er det du ikke forstår med at stoffet har en bedre strømførende egenskap enn mange andre stoffer?

Vil bare nevne at jeg er en mann uten vgs eller interesse for innenfor dette.

Så at jeg lurte på hva ANNET enn at den leder strøm bedre, er vel ikke så veldig rart?

For det skal nevnes at grafén kan mer enn å bare lede strøm litt bedre og det er ikke nevnt i denne artikkelen.

 

Men når det er sagt så redigerte jeg min "post" og det kan du se så virker vel egentlig som om du bare troller. Fortsatt er jeg dum nok til å bli trollet. Så sier vel sitt det. Over and out.

Takker for linken; du gjorde backtracking'a mi mye enklere!

Interessange saker.

Lenke til kommentar

 

 

Vel om du teller antallet bindinger på tegningen mellom karbon-atomene, så forklarer vel det denne 300 ganger sterkere enn stål-analogien?

 

Hva er det du ikke forstår med at stoffet har en bedre strømførende egenskap enn mange andre stoffer?

Vil bare nevne at jeg er en mann uten vgs eller interesse for innenfor dette.

Så at jeg lurte på hva ANNET enn at den leder strøm bedre, er vel ikke så veldig rart?

For det skal nevnes at grafén kan mer enn å bare lede strøm litt bedre og det er ikke nevnt i denne artikkelen.

 

Men når det er sagt så redigerte jeg min "post" og det kan du se så virker vel egentlig som om du bare troller. Fortsatt er jeg dum nok til å bli trollet. Så sier vel sitt det. Over and out.

 

 

Jeg ser ikke trollene.

 

Forresten så har dette svært stor betydning for styrken til materialer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Crystal_lattice

 

Og her har du krysstallstrukturen til stål:

https://www.google.com/search?q=Crystal+lattice+steel&oq=Crystal+lattice+steel&aqs=chrome..69i57j0l3.13990j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

 

Og samme for grafen:

https://www.google.com/search?q=Crystal+lattice+steel&oq=Crystal+lattice+steel&aqs=chrome..69i57j0l3.13990j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#q=Crystal+lattice+graphene&spell=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...