Gå til innhold

Disse fire tendensene vil endre IT-verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At i stedet for å lage tjenester i primært HTML5 så vil mer og mer av det gå på ren JavaScript. Se f.eks. rammeverk som Node.js og Meteor (som kjører på Node.js).

 

Hvem har noen gang laget app-er i HTML5 der de ikke har brukt Javascript? Javascript er en del av HTML5 definisjonen. Du kan ikke gå over fra HTML5 til Javascript. Begge er nært knyttet sammen. Jeg kjenner godt Node.js og Meteor, men du lager jo fremdeles DOM-treet til HTML5 i dem.

 

Jeg skulle tro de mener at man går over fra et annet språk å lage HTML5 til å bruke kun Javascript til å lage HTML5 DOM-treet.

 

Eller så mener de at vi kommer til å slutte å skrive noen html tag-er overhode og kun lage alt i javascript. Men hvem skrev ting bare i html før? Hvem produserer ikke html-tagene med php eller javascript eller .Net etc fra før av?

Lenke til kommentar

Eller så mener de at vi kommer til å slutte å skrive noen html tag-er overhode og kun lage alt i javascript. Men hvem skrev ting bare i html før? Hvem produserer ikke html-tagene med php eller javascript eller .Net etc fra før av?

 

This. Jeg vil tro det er dette de mener.

 

Det er forskjell på å skrive en hovedsaklig HTML5-basert tjeneste, med litt JavaScript ispedd her og der, og det å skrive en tjeneste utelukkende i JavaScript.

 

For en analytiker er det ikke lett å se den glidende overgangen, og dermed blir det "HTML5-utvikling" og "JavaScript-utvikling".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...