Gå til innhold

Neste iPad lanseres 22. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved reklamasjon / garanti så får du alltid omlevert til samme modell. Det må være tre ganger med bekreftet samme feil, eller fire ganger med forskjellige feil før du har krav om eventuelt heving av kjøpet eller omlevering i ny modell om du ønsker det.

 

På et eller annet tidspunkt så vil det naturligvis gå tomt for restlager av eldre modeller og det blir omlevert i nye, men da må du nok vente en god stund for folk for fremdeles omlevert sine iPad 3 modeller selv om den gikk ut for snart ett år siden.

Lenke til kommentar

Det kommer nok to nye modeller:

 

iPad mini med retinaskjerm, med forrige generasjon Apple A6X SoC, samme design som i dag med en dobling av antallet piksler (altså samme oppløsning som dagens iPad med retinaskjerm) og kanskje nytt kamera, det samme som på iPhone 5S og mulig fingeravtrykkleser men det tror jeg blir forbehold den store modellen. Fargene blir sølv med hvit front, gull med hvit front og "space gray" med sort front.

 

iPad med retinaskjerm, med ny generasjon Apple A7X SoC, nytt design som er tynnere, slankere med mindre ramme rundt skjerm som ligner designet på iPad mini, nye kamera fra iPhone 5S og fingeravtrykkleser. Kommer i samme farge som iPad mini, altså sølv med hvit front, gull med hvit front og "space gray" med sort front.

 

 

Så får vi se hva de gjør med de eldre modellene, spørsmålet er om de klarer å holde iPad mini på samme prisnivå om den får retinaskjerm, hvis ikke så tror jeg nok de vil beholde en eller annen modell for å ha et litt rimeligere nettbrett, spørsmålet blir da hvilket nettbrett for iPad 2 går naturligvis ut, noe den burde gjort for lenge siden og iPad mini fortsetter neppe på grunn av sin gamle Appe A5X SoC som jeg tviler Apple ønsker å fortsette med videre. Kan jo være at iPad mini går opp til 2990 som er prisen iPad 2 selges for i dag, altså 400-500kr dyrere enn dagens iPad mini også sier man seg fornøyde med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer nok to nye modeller:

 

iPad mini med retinaskjerm, med forrige generasjon Apple A6X SoC, samme design som i dag med en dobling av antallet piksler (altså samme oppløsning som dagens iPad med retinaskjerm) og kanskje nytt kamera, det samme som på iPhone 5S og mulig fingeravtrykkleser men det tror jeg blir forbehold den store modellen. Fargene blir sølv med hvit front, gull med hvit front og "space gray" med sort front.

 

iPad med retinaskjerm, med ny generasjon Apple A7X SoC, nytt design som er tynnere, slankere med mindre ramme rundt skjerm som ligner designet på iPad mini, nye kamera fra iPhone 5S og fingeravtrykkleser. Kommer i samme farge som iPad mini, altså sølv med hvit front, gull med hvit front og "space gray" med sort front.

 

 

Så får vi se hva de gjør med de eldre modellene, spørsmålet er om de klarer å holde iPad mini på samme prisnivå om den får retinaskjerm, hvis ikke så tror jeg nok de vil beholde en eller annen modell for å ha et litt rimeligere nettbrett, spørsmålet blir da hvilket nettbrett for iPad 2 går naturligvis ut, noe den burde gjort for lenge siden og iPad mini fortsetter neppe på grunn av sin gamle Appe A5X SoC som jeg tviler Apple ønsker å fortsette med videre. Kan jo være at iPad mini går opp til 2990 som er prisen iPad 2 selges for i dag, altså 400-500kr dyrere enn dagens iPad mini også sier man seg fornøyde med det.

 

Det er ganske sannsynlig ja men ipad mini 2 får også sannsynligvis fingerscan se min kommentar

Lenke til kommentar

Det kommer nok to nye modeller:

 

iPad mini med retinaskjerm, med forrige generasjon Apple A6X SoC, samme design som i dag med en dobling av antallet piksler (altså samme oppløsning som dagens iPad med retinaskjerm) og kanskje nytt kamera, det samme som på iPhone 5S og mulig fingeravtrykkleser men det tror jeg blir forbehold den store modellen.

 

Så får vi se hva de gjør med de eldre modellene, spørsmålet er om de klarer å holde iPad mini på samme prisnivå om den får retinaskjerm, hvis ikke så tror jeg nok de vil beholde en eller annen modell for å ha et litt rimeligere nettbrett, spørsmålet blir da hvilket nettbrett for iPad 2 går naturligvis ut, noe den burde gjort for lenge siden og iPad mini fortsetter neppe på grunn av sin gamle Appe A5X SoC som jeg tviler Apple ønsker å fortsette med videre. Kan jo være at iPad mini går opp til 2990 som er prisen iPad 2 selges for i dag, altså 400-500kr dyrere enn dagens iPad mini også sier man seg fornøyde med det.

iPad 4 har 4 ganger så mange piksler på skjermen som mini, ikke 2 ganger.

 

iPad mini har også A5 SoC, ikke A5X som såvidt jeg vet kun ble brukt i iPad 3.

 

Jeg tror også de vil prioritere fingeravtrykkleser fremfor kamera i en tablet, det er ikke behov for å ha en så dyr kameramodul i iPad mini som i 5s.

 

Prisen er det litt vanskelig å forutse, hvis de beholder prisnivået på mini og får inn retinaskjerm og A6X vil jeg regne med at den blir langt mer populær enn iPad 5, så jeg er litt usikker på hva de vil gjøre. Apple ser heller ikke ut til være villig til å minke marginene sine, og jeg er ikke sikker på om de vil få til dette uten å øke prisen.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at iPad mini har Apple A5 og ikke A5X, var en liten skrivefeil av meg der. Når det gjelder antallet piksler så har iPad med retinaskjerm fireganger så mangle piksler, du har dobbelt så mange i både bredden og høyden som gjør at det totale antallet piksler som vises på skjermen er fireganger så mange.

 

Grunnen til at jeg tror Apple vil forbedre kameramodulene så er det fordi dette er en såpass enkelt og kosteffektiv forbedring å gjøre at jeg tror de velger å ikke la være, hvertfall på iPad, mulig de dropper det på iPad mini. Vil nok hvertfall forbedre "Facetime kamera", altså kamera foran på enheten som ble forbedret i både iPhone 5S og iPhone 5C da det er gunst for Apple sin promotering og fokus på Facetime, spesielt nå som så mange andre nettbrett kan brukes som fullverdige telefoner (altså ringe og sende SMS) så føler nok Apple for å få sett Facetime i et enda større og bedre fokus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...