Gå til innhold

Hva er dine beste spillkjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må bli Wind Waker :)

 

Så blir det Metroid Prime serien, Eternal Darkness: Sanitys Requiem, Journey, The Last of Us, Super Mario Galaxy 1&2, Grim Fandango, War Craft 3, Monkey Island serien, Ridge Racer serien :) Sikkert fler, men det er dette som har brent seg fast i skolten i løpet av min spilltid og som falt på plass i kommentarfeltet her :)

 

Så disse har fortjent vær eneste krone jeg har betalt :)

Lenke til kommentar

Helt klart Half-life serien, så chaser, metro 2033 og metro last light, men jeg er litt singleplayer fan da. Multiplayer er vel counterstrike uansett 1.6, cz, source eller go bra, liker også cod multiplayer bra.

 

Skal jeg velge en favoritt i henhold til verdi i kroner, må det bli chaser, det starter som et ultradårlig drittspill, men blir til et megastort spill med høy underholdningsverdi og vanskelige maps.

Lenke til kommentar

Lionhead Studios ' Fable: The lost chapters.

 

Det mørke spillet som ble utgitt i 2005 og er en utvidelse av orginalen Fable har gitt meg uendelig mange timer med underholdning av ypperste klasse.

Det at spillet endrer seg med hver eneste avgjørelse spilleren tar, gjør at hver gang man spiller gjennom historien får man en ny opplevelse.

 

Musikken er definitivt også en fornøyelse gjennom hele spillet. Herr Shaw (komponisten) har laget melodier som skaper øyeblikk gjennom hele historien.

Temasangen skal være laget av Oscar-nominerte Danny Elfman.

 

"Old but gold" som det heter.

 

Kjøpte spillet til Xbox når det først kom ut og har i senere tid kjøpt alle til pc.

Selv om etterkommerne ikke var like gode som forløperen er de definitivt verdt å oppleve.

 

 

Storyline: 5/5.

Musikk:5/5.

 

 

5/5 - Would definitely play.

Lenke til kommentar

Baldur's Gate 2: En fantastisk historie med reelle veivalg i plottet og quests som var VANSKELIGE å finne:

Alt ble ikke slengt i trynet på deg med utropstegn og NPC-er som løper etter deg.

Gikk du ned i den kriminelle kloakken og gikk for langt -- så ble du slaktet med mindre du visste hva du gjorde. Det var vanskelig, og kunne spilles alene, sammen med andre mennesker, med bare egne karakterer som du selv laget, med bare en karakter eller opp til 5 NPC-er med egne historier, quests de ønsker å få gjøre på diverse tidspunkt, og mange av karakterene hadde romanser og romanse-quests som kunne slå begge veier. Det fantes moralske veiskiller, lovmessige veiskiller, ekslusive quests for spesielle klasser, ekslusive quests for spesifikke holdninger til godt og ondt -- hvorpå man kunne gå motsatt vei i noen tilfeller. Hundrevis av dialoger mellom gruppemedlemmer, konflikter som i noen tilfeller ender i noens død innad i gruppen.

For ikke å nevne at ingen av gruppemedlemmene tvinges på deg, og at det er syv-åtte potensielle medlemmer, og at historien ikke tvinges på deg: Verden var NESTEN åpen bortsett fra spillets motor krever unike områder for å effektivt takle hovedoppdraget.

 

Diablo 2: God motor. God balanse. Grei historie. Episk fortelling og fantastiske videoer for sin tid.

Elendig balansert, men spillet var definitivt sandbox og ble balansert mer og mer i løpet av årene og utvidelsen som risset spillet inn i historiebøkene.

Spillet var et av de 20 mestselgende spillene på Amazon.com i 2011 -- på kryss av platformer.

I 2008, åtte år etter lansering, var det fremdeles på topp-20 listen over solgte spill til PC.

 

Neverwinter Nights 1: God motor og grei tolkning av D&D-regelsettet gjør spillet svært interessant.

Kan moddes med letthet, og multiplayer var bra. Det beste multiplayer-rollespillet jeg har spilt.

Det fantes en Heaven versus Hell mod hvor spillere av forskjellig level og klasser ble gruppert og sortert for å tjene djevler eller engler i kampen mot den andre part. Mesteparten av verden var en historie-drevet og velbalansert mod hvor lagmedlemmer kjempet mot NPC-er store deler av tiden, helt til spillerene møttes på midten, og så skled gjennom på alternative ruter på veien mot målet -- hvorpå det første laget som får sine vegger brutt går i forsvarsmodus for å beskytte sin mester -- erkeengelen eller erke-djevelen.

Laget av spillere, men likevel det beste multiplayer-spillet jeg har spilt totalt sett -- inkludert NWN sitt standard multiplayer.

 

Icewind Dale 2: Hack and Slash med Baldur's Gate 2 sin motor og lignende regelsett.

Bare action, lite historie. Men det var helt i orden.

 

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer (Utvidelse -- orginalspillet var elendig)

Episk historie. Men så kort, relativt sett, at jeg egentlig ikke har så mye å si.

En avslutning, av et slag, for Neverwinter Nights-innholdet:

 

Call of Duty 4 (Singleplayer var fantastisk banebrytende for sin tid -- og multiplayeren var starten på historien om CoD som verdens mest populære FPS!)

Historien bruker flere karakterer i sin fortelling, og har en fortellerstil som jeg aldri hadde opplevd tidligere som fikk magen til å vri seg litt når historien nådde sine høydepunkter.

Vi følger en soldat og en spesialsoldat som kjemper hver sin krig.

Historien var ikke laget av ostepop-spisende populærekultur-analytikere og markedsføringsagenter slik som MW2, MW3, BO og BO2 -- men var en ren og pur fortelling som faktisk hadde en ordentlig historie som føltes ekte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...