Gå til innhold

Slik kan Microsoft bli kule igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen?

Jeg har aldri sett på Microsoft som "kule", det har i mine øyne vært et firma som leverte arbeidsverktøy som også kunne brukes til andre ting.

 

De gangene de har forsøkt å virke kule har det for meg minnet mest om en eldre far som prøver å virke kul for vennegjengen til tenåringsdatteren sin.

Dette inntrykket ble ikke akkurat svekket av Ballmers mer eller mindre entusiastiske sceneopptredener ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft må huske på at det viktigste for dem som firma, spør du meg, er kjernekundene dems. Bedriftsmarkedet og, som PL610 sier, de som bruker det som et arbeidsverktøy.

Å få de forskjellige tjenestene dems samkjørte/ samlet er antagelig ingen vanskelig sak for MS, de har nok av ressurser for å fikse dette. For eksempel å legge inn skype på Xbox er jo en smal sak, tror de klarer dette glatt.

Å gå så langt som å kalle slike ting "kult" eller å "prøve å bli kulere" blir for dumt. Å prøve å etterlikne Apple for å få, som Tek endelig sier i en artikkel her, statusprodukter tror jeg er dumt. Lag praktiske enkle ting, gå tilbake til gamle vaner.

Men det å komme med nyviinninger og innovere er utenom, det er alltid bra og det klarer MS lett hvis de faktisk gir det et forsøk :)

Endret av blablabling
Lenke til kommentar

Vel det først Microsoft bør jobbe med i mine øyne er brukergrensesnitt, for noe mer kjeitete en windows 8 på en desktop pc har jeg aldri opplevd.. Og etter 1 mnd byttet jeg til multiboot windows 7 for gaming og LinuxMint for daglig bruk og arbeidsoppgaver.

 

Metro løsningen fungerer for så vidt på en touch enhet, men en som sitter på en desktop pc løsning (pc / bærbar uten touch) vil ha er en.. ja faktisk en desktop interface på pc'n, med integret program launcher f.eks alla den gml start knappen fra tidligere windows versjoner.

 

Om en slik program launcher er noe alla unity til ubuntu, eller start knapp er på windows 7 er fakitiskt mindre viktig enn det faktumet at den mangler på windwos 8..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...