Gå til innhold

Namsmannen kommer snart på døra.


Reptilia

Anbefalte innlegg

Har rotet meg inn i et gjeldshelvette det siste året. Er skyldig rundt 250.000 kr til forskjellige kreditorer og har ungått å betale regningene i flere måneder. Nå har jeg fått brev fra namsmannen om at de vil komme på døra å ta pant i noe om en måneds tid. De kan ikke ta fratrekk i lønn eller noe sånt.

 

Problemet her er at jeg eier ingenting. Jeg bor hjemme gratis, eier verken tv, bil, båt eller noe av verdi. Kun en gammel laptop jeg skriver med nå.

Hva skjer når de ikke kan ta pant i noe? Har heller ingen inntektskilder.

 

 

Må jeg i fengsel? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har sett programmene om luksusfellen som du har havnet i så er det beste å ta kontakt med kreditorene og komme til en ordning. Det å bare legge regningene i en skuff er det dummeste du kan gjøre. Forunderlig at du har lånt en kvart million og ikke har annet enn en gammel laptop.

 

Ellers gjelder fremdeles det gamle, gode rådet om å ikke kjøpe ting du ikke har råd til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikker på at namsmannen kommer på døra? Det vanlige er at utleggsforretningen holdes hos namsmannen (på lensmannskontoret). Det er heller ikke oppmøteplikt.

 

Etter alt og mene blir saken skrevet ut som intet til utlegg, og gjelden vil ikke foreldes før etter 10 (?) år med mindre kreditor tar opp saken på nytt.

 

Anbefaler deg at du tar kontakt med NAV og får snakket med en gjeldsrådgiver. Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...