Gå til innhold

Kan redde sprengte mobilnett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at mer wifi kan avlaste det overbelastede 3G-nettet på steder med masse folk.

Jeg har selv stått i sikkerhetskøen på Gardermoen og mottatt en tekstmelding fra et nummer som ikke stod i kontaktlisten.

Den neste timen jeg stod i kø (køen var lang, den startet faktisk helt borte ved rulletrappa!) brukte jeg på å prøve å laste 1881.no i mobilnettleseren og sjekke nummeret.

Det var omtrent umulig, for 3G-nettet var overbelastet.

 

Det fantes en del wifi-nett der. Men samtlige var sånne møkkanett som krever navn og telefonnummer.

Navnet mitt står allerede i nok registre, så jeg vil av prinsipp ikke registrere meg på sånne ting.

 

Når jeg nærmet meg metalldetektoren over en time senere, kom jeg endelig gjennom, og klarte såvidt å sjekke nummeret som hadde tekstet meg. Det var en kollega.

 

 

Ja til mer WiFi!

Og det skal ikke være sånn WiFi med pålogging. Det tar jo enda mer tid, og når man står i køen med kofferter og greier, er det vanskelig å finne fram til hva passordet er.

La det være gratis, ukryptert WiFi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har ofte lurt på hvor mye man egentlig trenger 4G. Stort sett er ett eller flere wifi- nett tigjengelig når man befinner seg innendørs og/eller i et møblert hjem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

La det være gratis, ukryptert WiFi.

Hmmm... det ville jo i praksis satt en stopper for nytten av datalagringsdirektivet etc. Så det spørs om makteliten synes det er noe særlig.

 

Jeg vet ikke helt hva som er det enkleste; Bygge ut WiFi eller bygge ut telenettet (4G/LTE). Det er fordeler og ulemper med begge.

Jeg har ofte lurt på hvor mye man egentlig trenger 4G. Stort sett er ett eller flere wifi- nett tigjengelig når man befinner seg innendørs og/eller i et møblert hjem.

Det er jo litt som høna og egget, trenger man WiFi i et møblert hjem om man har 4G til lav nok pris ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...