Gå til innhold

Lenovo slipper ekstra slank ThinkPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde trenden med dårlige skjermer var over jeg nå?

Ser ikke ut som du har fulgt med helt de siste årene ?

1080p IPS skjerm er en _stor_ forbedring for Lenovo, med tanke på hva Lenovo har gitt ut de siste årene.

Som regel har toppmodellene deres hatt max 900p TN panel, hvor 786p har vært vanlig, til en sinnsvak pris.

 

Vi får håpe de følger opp i de andre segmentene de leverer i.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

En IPS-skjerm med 1920 x 1080 er da ikke en dårlig skjerm. Det er faktisk en helt ideell skjerm for en 14'' maskin. Windows 8 skalerer jevnt over så dårlig at høyere oppløsning blir nesten ubrukbart.

 

I tillegg vil normal arbeidssavstand til en slik skjerm medføre at den omtrent oppfattes som retina av de fleste.

Lenke til kommentar

En T-serie med IPS skjerm og anstendig oppløsning? På tide å sjekke hermetikklagrene og flytte ned i bunkeren.

 

(Og selvfølgelig rett etter at jeg kjøpte en thinkpad X1C, som rett nok er 200g lettere og en del tynnere, men skjermen er ikke i nærheten av så bra.)

Lenke til kommentar

Dette lover faktisk godt når jeg en dag skal oppgradere min T420s (maanger år til). De gikk i feil retning og kuttet ned på kontakter på T430s, men her er de tilbake der de skal være med flott skjerm i tillegg. Eneste jeg reagerte litt på var batteriet og tastaturet. Det nye thinkpadtastaturet må virkelig testes før jeg er klar til å gå over til noe annet enn det jeg har nå. Videre ser det ikke ut til å være noen Ultrabay for ekstra batteri så da bør det være litt mer enn 3 celler tilgjengelig. Får følge utviklingen en to-tre generasjoner til før jeg trenger å bry meg noe særlig om å oppgradere :)

Lenke til kommentar

Dette lover faktisk godt når jeg en dag skal oppgradere min T420s (maanger år til). De gikk i feil retning og kuttet ned på kontakter på T430s, men her er de tilbake der de skal være med flott skjerm i tillegg. Eneste jeg reagerte litt på var batteriet og tastaturet. Det nye thinkpadtastaturet må virkelig testes før jeg er klar til å gå over til noe annet enn det jeg har nå. Videre ser det ikke ut til å være noen Ultrabay for ekstra batteri så da bør det være litt mer enn 3 celler tilgjengelig. Får følge utviklingen en to-tre generasjoner til før jeg trenger å bry meg noe særlig om å oppgradere :)

 

Det nye tastaturet er faktisk helt ok, selv på den veldig tynne X1Cen jeg sitter med nå - det gir ikke etter i det hele tatt, og jeg har endt opp med å like fasongen på tastene. Det er riktignok litt grunt, men det er heller vanskelig å gjøre noe med når det allerede er halve tykkelsen til maskinen.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Kjekt med info! De er vel bare pent nødt til å sette fokus på tastaturet når det for mange tross alt er god nok grunn til å kjøpe de maskinene. Blir uansett å teste ut før jeg kjøper noe nytt :)

 

Absolutt. Det eneste som er litt irriterende med Lenovo Norge er hvordan de totalt ignorerer vanlige forbrukere som kundegruppe - det er umulig å finne en T eller X i en fysisk butikk (for å f.eks. teste tastaturet før kjøp), og nettsiden deres er forsåvidt også ganske elendig hvis man ønsker å se gjennom alternativene for en modell (for ikke å snakk om hvis man ønsker å kjøpe den, gud forby.)

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...