Gå til innhold

Hva lanserer Nokia i morgen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres kanskje lite ut for mange med "bare" 32 GB

I mitt tilfelle er det massevis.

På min nåværende 808 er det 16 GB (13,2 ledig)

jeg bruker ikke minnekort.

Det holder i massevis til meg som bruker det omtrent bare til bilde/videoopptak.

Jeg beholder kun filene på tlf til jeg er i nærheten av en pc og kan laste de opp der.

Beholder de aldri lenge på tlf.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

32GB lagring er latterlig dårlig når man vet att 808 har 16GB + 64GB minnekort-slot!

Det som er så fint med WP8 og Windows 8 (7) er at det er bare å plugge inn usb-kabel så blir bilder og video automatisk synkronisert.

Samme til skydrive når man kobler til WiFi (kan bruke mobilnett også, men da blir det ikke beste kvalitet)

Men de hadde nok ikke dødd av å sette inn 64 GB minne...

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Høres kanskje lite ut for mange med "bare" 32 GB

I mitt tilfelle er det massevis.

På min nåværende 808 er det 16 GB (13,2 ledig)

jeg bruker ikke minnekort.

Det holder i massevis til meg som bruker det omtrent bare til bilde/videoopptak.

Jeg beholder kun filene på tlf til jeg er i nærheten av en pc og kan laste de opp der.

Beholder de aldri lenge på tlf.

 

10min video i 1080p krever ca 1GB lagring, så kan du regne selv, det holder ikke lenge med 32GB....

Om man laster over til PC kan det gå men for min del liker jeg å ha video/bilder på mobilen da mobilen fungerer supert som en mediaspiller for meg da enten via skjermen eller via DLNA/HDMI, genialt spør du meg :)

På min 808 har jeg brukt ca 45GB av den totale kapasiteten (80GB) hittil og er glad jeg har en god del å gå på enda :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det som er så fint med WP8 og Windows 8 (7) er at det er bare å plugge inn usb-kabel så blir bilder og video automatisk synkronisert.

Samme til skydrive når man kobler til WiFi (kan bruke mobilnett også, men da blir det ikke beste kvalitet)

Men de hadde nok ikke dødd av å sette inn 64 GB minne...

 

Sånn er det jo på de fleste mobiler vell ? Iallfall de jeg har vært borti..

Man kan velge oppløsning også ved opplasting fra mobilnett (iallfall på 808) om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Jeg snakker kun for min egen del. Vi er vel forskjellige i så måte.

Jeg har aldri noen glede av å se bilder/film på den (forh.vis) lille 808 skjermen.

Bare i så fall som en slags kontroll.

Hvor stor er skjermstørrelsen på windowsutgaven tro? Sier ryktene noe om det?

Hadde vel håpet på 4,7 og gjerne 5".....

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Jeg snakker kun for min egen del. Vi er vel forskjellige i så måte.

Jeg har aldri noen glede av å se bilder/film på den (forh.vis) lille 808 skjermen.

Bare i så fall som en slags kontroll.

Hvor stor er skjermstørrelsen på windowsutgaven tro? Sier ryktene noe om det?

Hadde vel håpet på 4,7 og gjerne 5".....

 

4" skjerm funker fint til å vise videoklipp etter min mening. Men for all del DLNA/HDMI er langt mer genialt å bruke til slikt, nekter ikke på det. Nettopp pga disse teknologiene fungerer en smartmobil idag som ett "mediasenter i lommen" for veldig mange brukere :)

Lenke til kommentar

Jeg regner med den vil ha en skjerm på 4,5" slik som Lumia 92x telefonene til Nokia, men de kan jo overaske med noe større.

 

Geniale med Lumia, Windows Phone og SkyDrive sømløs synkronisering av bilder/video og til dels musikk. Så jeg har all meia tilgjengelig på alle enhetene mine uten at jeg trenger å bruke hverken DLNA/HDMI/USB for å se det på en større skjerm..

Alt er automatisk tilgjengelig på min Windows 8.1 Desktop, SurfaceRT tablet, Xbox 360 og Lumia 920.

Så telefonen er et mediasenter for meg med tilgang til all min musikk og alle mine bilder/video mange år tilbake (tatt med forskjellige kameraer og telefoner) uten at jeg behøver å bruke opp lokal lagring og som alltid er oppdatert og synkronisert. Det jeg bruker mye er lagret for "offline" bruk.

 

Mmmm SkyDrive. :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...