Gå til innhold

Fasttelefon -> bredbånd? (Telenor)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk beskjed fra Telenor om at de ikke kan levere bredbånd til boligen min pga mangel på kapasitet.

 

Så spm mitt er:

Hvis jeg bestiller fasttelefon som de jo er pliktig til å levere - vil de da også måtte oppgradere kapasiteten slik at de også vil kunne levere bredbånd?

 

Eller er det mulighet for dem å levere fasttelefon over en gammel linje som ikke er god nok for bredbånd - slik at jeg kun får en ekstra utgift som jeg jo egentlig ikke er så interessert i?

 

 

Bruker for tiden ICE som funker ok, men kvota på 8gb er jo alt for lite for Netflix og annen nett-tv.

 

Per

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mangel på kapasitet kan bety to ting:

-Linjen er for lang til at de kan levere den laveste hastigheten av adsl abonement.

-Det er ikke fysisk plass til flere adsl abonnement i sentrlen.

 

Det er ikke slik at det blir plass til fler adsl abonnement i sentralen dersom du bestiller fasttelefon. Telenor kan levere fasttelefoni på en linje som ikke er god nok for bredbånd.

 

Dersom det er kapasitet pga. for lang linje så kan du kanskje få bredbånd fra broadnet:

http://broadnet.no/no/broadnet_privat/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Statuskode 422 betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan få adsl, men dette krever litt ekstra fra bredbåndsleverandøren for å finne det ut. Dette ekstra yter ikke Telenor.

 

Mitt råd er at du ringer broadnet eller http://www.bredbandsguiden.no/ og sier at du har en "utfordring" til dem og at du øsker å bestille adsl. Henvis til at kapaks gir statuskode 422 på din adresse/telefonnummer.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Hvis jeg søker på naboen så får jeg følgende (håper jeg tar med nok info her);

 

Linje etter ISDN

Resultat av validering:

(11) Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen med normal leveringstid.

Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen.

Merknader:

Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM.

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

 

Aktiv linje

Resultat av validering:

(11) Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen med normal leveringstid.

Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen.

Merknader:

Multicast enabled on an xDSL port on e- or aeDSLAM.

Mulig produktklasse: ADSL 14432/800

 

Ny linje

Resultat av validering:

(442) SØK ETTER NYE LINJER MÅTTE AVBRYTES, DA DET IKKE FINNES LEDIGE LINJERESSURSER Å VALIDERE PÅ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...