Gå til innhold

Kan girsystemet på denne sykkelen oppgraderes?


ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei.

 

For en måned siden kjøpte jeg opprinnelig en Merida Race Lite 900 på XXL, men byttet denne i dag på 30 dagers ettersom jeg synes 16 gir blir for lite. Den nye sykkelen er en Scott Speedster 40 med totalt 18 gir.

 

http://www.scott-sports.com/gb/en/products/227789024/bike-speedster-40-27-xl58/#.UZ1I9Ie-18E

 

Kan denne sykkelen oppgraderes til mer presist girsystem i fremtiden? Jeg tenker ikke nødvendigvis på flere gir, men mer presist girsystem. Må isåfall alle komponenter byttes (tannhjul foran og bak, kjede, girskifter foran og bak osv.) eller kan de byttes enkeltvis?

 

Jeg er litt noob på området, men er villig til å lære litt mer om dette.

 

Tips tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan denne sykkelen oppgraderes til mer presist girsystem i fremtiden? Jeg tenker ikke nødvendigvis på flere gir, men mer presist girsystem. Må isåfall alle komponenter byttes (tannhjul foran og bak, kjede, girskifter foran og bak osv.) eller kan de byttes enkeltvis?

 

Hva mener du med mer presist. Hva er upresist i dag?

 

Skal du oppgradere noe på girsystemet på denne må du regne med å bytte mye. Hendler, deraillieur bak, kassett, kjede, muliggens krankdrev. Det er fordi alle oppgraderinger vil være til tidelt system som har annet wiretrekk enn 9 delt og kjedet har annen bredde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det første du kan skifte, er bakgear, kasset og hendle fremme.

Skift like greit til Ultegra med en gang.

Det neste å skifte er front gear med hendel.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Hei folkens.

 

Sykkelen blir ikke oppgradert nå. Men jeg ser ikke bort fra at det kan være interessant på et senere tidspunkt tatt i betraktning at det er en del Sora - deler på den.

 

Bakgiret er Tiagra, giret foran er Sora og det er Sora girhendler integrert i bremsehendlene. Jeg la merke til at disse Sora girhendlene er av en annen type enn de som var på Meridaen. Det er mulig å gire opp og ned fra både øvre og nedre del av bukkerattet, i motsetning til Meridaen.

 

Spørsmålet er om det er mye å tjene på å oppgradere systemet og hvilket system man da bør gå for. Garantien på sykkelen er ikke viktig for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...