Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Legger ut sammendraget snart. Mangler bare Alternative B så er jeg ferdig! Noen deler er bedre skrevet enn andre, da noen av utdragene var vanskeligere å skrive til enn andre. Vil også informere om mulige skrivefeil. Dette er en veiledningstekst, og jeg har derfor skrevet mer etter tankene mine enn etter grammatikk. ;)

 

Laster opp om 15 min +-!

~Lea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt ganske langt tid på å skrive tekstene på tentamen, ikke fordi jeg var grundig men fordi jeg klarer rett og slett ikke å fokusere.. "å se der, nye gardiner, for noen fine mønster", "Lurer på hva jonas sitter å spiser på... hmm nøtter, nå ble jeg sulten, får ta meg en matbit" etc. Så jeg lurer på om noen har noen tips/råd om å komme seg i gang fort og bli raskt ferdig? Så jeg heller kan bruke tiden min på å gå igjennom teksten utallige ganger?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er da en 97'er som har vært så heldig å komme opp i Engelsk. Jublet når jeg fant det ut! Engelsk er mitt desidert beste fag, selv om jeg er stødig i alle de andre fagene også. Driver å skriver et sammendrag av tekstheftet på norsk til mine klassekamerater akkurat nå, så hvis dere her er interessert i det kan jeg sikkert legge det ut når jeg er ferdig. :)

 

~Lea

 

jaaa, jeg vil gjerne ha den.

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ganske langt tid på å skrive tekstene på tentamen, ikke fordi jeg var grundig men fordi jeg klarer rett og slett ikke å fokusere.. "å se der, nye gardiner, for noen fine mønster", "Lurer på hva jonas sitter å spiser på... hmm nøtter, nå ble jeg sulten, får ta meg en matbit" etc. Så jeg lurer på om noen har noen tips/råd om å komme seg i gang fort og bli raskt ferdig? Så jeg heller kan bruke tiden min på å gå igjennom teksten utallige ganger?

 

Av en eller merkelig grunn blir jeg mer konsentrert om jeg enten har drops eller tyggis, hjelper bare om du ikke lar deg distrahere av at du spiser den ene av de to da...

Lenke til kommentar

Kom selv opp i norsk, og er ferdig nå, men kan ikke la være å bli sjalu da jeg hørte temaet deres, og så igjennom forberedningsmaterialet :(

 

jeg er veldig enig med deg. dere hadde en veldig vanskelig tema :(

selv jeg ville helst komme opp i matte og hvis ikke norsk. men etter at jeg fikk vite temaet i norsk ble jeg veldig glad for at vi ikke kom opp i norsk :p

Lenke til kommentar

Da har jeg laget meg bruker, bare for å følge med og skrive her :w00t:

 

Jeg liker temaet, men ikke tekstene :nei:

Sier virkelig ja takk til ett sammendrag, Leavicci :)

 

Jeg ble ikke særlig fornøyd med å komme opp i Engelsk, så håper bare på at jeg har en god dag på Torsdag :hm:

 

Noen som har forslag til hva oppgavene kan være?

Endret av Minnie!!
Lenke til kommentar

I forhold til dere andre, er jeg egentlig ikke så fornøyd med temaet, men jeg overlever da.

 

Tekstene i part B skjønte jeg ikke historien/sammenhengen i, så sliter litt der desverre :S

 

Tror jeg kommer til å velge A1 istedet for A2 ;)

 

Jeg sliter også litt med tekstene i B delen :hm:

 

Legger ut sammendraget snart. Mangler bare Alternative B så er jeg ferdig! Noen deler er bedre skrevet enn andre, da noen av utdragene var vanskeligere å skrive til enn andre. Vil også informere om mulige skrivefeil. Dette er en veiledningstekst, og jeg har derfor skrevet mer etter tankene mine enn etter grammatikk. ;)

 

Laster opp om 15 min +-!

~Lea

 

Kommer den snart? :)

Hadde vert til utrolig stor hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

eey! jaa jeg kom også opp i engelsk.. sinnsykt fornøyd! er det noen som har noen ideer om hva oppgavene kan bli? mistenker at part A er noe sånt som hvilke av tekstene likte du best.. part B er vel noe litt mer åpent som krever lengre svar:) få høre hva dere tror a!

Lenke til kommentar

Her kommer det (tydeligvis) etterlengtede sammendraget! Dere grammar-nazis - vær så snill å ta en liten ferie når dere leser sammendraget, vet det er mange skrivefeil.

 

 

Utgangspunktet til at jeg skrev dette sammendraget var at i min klasse har vi et par med dysleksi, og de sliter med å lese gjennom hele det tunge heftet. Derfor endte jeg opp med å tilby meg å skrive, og å gå tilbake på løfter gjør jeg aldri! :)

 

Håper det hjelper noen av dere, og kommentarer tas mot med takk! :cool:

 

~Lea

 

 

Fin tekst! Men en liten ting som kanskje burde nevnes er at mo farah ikke er sprinter. Men langdistanse løper. 5000 og 10 000m hovedsaklig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...