Gå til innhold

bytting av impeller på båtmotor


Anbefalte innlegg

Hei alle skippere på forumet! :)

 

Jeg kom borti et problem da jeg startet med å fjærne den nederste delen av motoren som propellen sitter på (vet ikke navnet på denne "saken", så jeg skjønner hvis det er problemer med å vite hva jeg snakker om)

 

Det som skjedde var at jeg ikke får den av, etter jeg har skrudd ut alle skruer og har løst

gir-akselen slik at den er løs. Etter det så skulle det være mulig å fjerne denne "nederste delen av motoren", men det gikk ikke..

 

Jeg får den ned litt, slik at det er en 5cm glipp. Men jeg får ikke den noe lenger ned.. det spørs om den sitter fast i en aksel, men det jeg lurer på er om noen har vært borti dette før og evt. har noe tips?

 

Kan også si at det er en Suzuki DT55 (40hk motor)

 

-Kenneth

Endret av FatHobbit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier gearakselen mener du gearshift-akselen?, dvs den akselen som gjør at du får motoren i revers/forover. Det er flere måter denne må løsnes på, hvordan prosedyrent på en Suzuki vet jeg ikke.

 

Tisp: bruk godt med olje/silikon på impelleren før du monterer den igjen så den ikke blir ødelagt de første sekunden når du starter motoren igjen før det får tilført vann.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...