Gå til innhold

? Windows 8 er et godt produkt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som har sagt at windows 8 er et dårlig produkt. Det er bare at det er et produkt vi ikke trenger. Windows 7 er på ingen måter foreldet.

 

Windows XP holdt veldig lenge til de fleste og ikke før folk trengte mye minne (64bit) at de byttet. If it aint broken, don't fix it....Nå har flesteparten byttet til Windows 7 og det funker jo fint.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva er det med tiles som ikke egner seg uten touch?

Er vell kun at den scroller til høyere.

Imidlertid er dette en minimalt problem, hovedproblemet er at oppstart skjemen er fulstending feildesignet for pcer.

 

Giantiske ikoner, thumbnais er et bedre ord.

Ingen undermenyer/ mapper som gjør at alle mulige utils som aldrig brukes fyller den opp så du må bla i evigheter.

Hvorfor ligger notepad og kalkulater et helt annet sted.

 

Ja du kan rydde i den, ja du kan søke. Men hvorfor skal jeg gjøre det når jeg i win 7 får opp en liste over de 25 sist brukte programmene?

Ja du får tillegsprogrammer som løser dette. Men hvorfor skal jeg instalere et nytt gui for windows for dagligdags bruk.

Siden win 7 funker fint ser jeg ingen grun til å bytte.

 

Vill si at win 8 er et dårligere produkt en vista, vista hadde problemer siden den var basert på en helt ny kjerne og dette ga masse problemer, men dette var forstålige problemer, ikke at designavdelingen har hatt fikse ideer.

 

Det er ikke bare frontend, hvorfor har de win 8 rt kunne de ikke kombinert den med mobil versjonen, da med et litt annet grensesnitt siden du har større skjerm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det hjelper lite at w8 er et bra produkt, når det ikke er slik kundene ønsketr å ha det....

 

Blir for drastisk endring fra w7, en mer gradvis overgang hadde nok vert lurt, evt. en noe modefisert startskjerm for pc, siden alt i utgangspunktet er disignet for touch

 

Har både 7 og 8, men liker 7 best ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å gi win 8 en sjanse, så installerte det på egen partisjon av harddisken. Og de tingene jeg før hadde tenkt var tull med win 8 klarte jeg å overvinne og likte det ganske godt.

 

Men det det er 2 ting som fikk meg til å snu tilbake til win 7.

 

1. De tvinger deg til å må ha en jevla MS konto, ser også ut som du må koble ms kontoen din sammen med skyp kontoen din for å få starte skype (ikke sikker da jeg ikke fikk innstalert skype for det jeg ikke vil bruke en jevla MS konto).

 

2. "apps" nekter deg å kjøre i annet en fullscrean.

 

Får de fikset opp i disse 2 tingene skal jeg gi win 8 enda en ny sjanse.

Lenke til kommentar

Er nok en vanesak ja, men hvorfor skal man på død og liv finne opp hjulet på nytt? Det kunne fikset og tunet opp W7, og spart en haug men kroner fremfor å utvikle et "helt nytt" OS som folk er skeptiske til. Nettbrett funker det fantastisk til, men til desktop pc'er (selv mener jeg også laptoper) er W7 uten tvil best!

Lenke til kommentar

Win 8 er ok. Jeg hadde likevel foretrukket noe annet enn tiles. Jeg synes heller ikke det går raskere å få opp programmer enn tidligere OS. Jeg har aldri pleid å gå win + søk. Kan ikke skjønne annet enn at det tar mer tid enn å trykke start og få opp programmet du vil ha.

Lenke til kommentar

Ja, om jeg må si det selv :p

 

Når stolte PC kunder med ny PC kommer til meg rød i fjeset av forbannelse etter å ha testet den og føler seg lurt av selger som ikke forteller at de ikke får den "vanlige" Windows de trodde de skulle få , ja så vet jeg ikke. Jeg ler av dem og sier de må sjekke hva de kjøper før de kjøper.

 

Dessuten, den er utrolig treg ! Treg å starte, lav respons når programmer startes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dessuten, den er utrolig treg ! Treg å starte, lav respons når programmer startes.
Da er det noe galt med maskinen din.

 

Nå har jeg W7 (som jeg sammenligner farten med), PCen jeg snakker om er min kammerat's og er en helt ny Acer Predator G3620 (i7-3770)

 

Har også prøvd W8 på en helt ny HP laptop og Vista føltes raskere... (vet ikke hva type, en kar jeg installerte start meny til)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...