Gå til innhold

[Løst] Bytte av batteri på Samsung Galaxy Tab 10.1


Sinopa

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor i Oslo jeg får byttet batteri på min samsung galaxy tab 10.1? Kjøpte den på Elkjøp for under 1 år siden, men de var helt uinteressert i og hjelpe meg, og fikk vite at det var ikke dems problem.

Fikk vite at batteri var forbruksvare, og de kunne ikke gjøre noe, selv om jeg fortsatt hadde garanti på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill dum. Det er ikke batteriet som er gåent, men hele fjøla. Da blir det en reklamasjonssak. Batteriet er en integrert del av fjøla og skal altså ikke anses som et separat produkt, men som et sammensatt produkt med resten av fjøla. Reklamasjonstida på slike fjøler er som for telefoner og PCer, 5 år. Batterier som er ment for bytting av forbrukeren selv, for eksempel i de fleste bærbare PCer og telefoner, har bare 2 års reklamasjonsrett. I likhet med bananer som også har 2 års reklamasjonsrett, kan man likevel ikke kreve at det skal holde seg like bra i 2 år. Det skal bare kunne holde såpass lenge som man "bør kunne forvente". Dette har vært oppe i rettsystemet tidligere, men jeg husker ikke resultatet. Jeg har uansett en magefølelse for at det var 6, 9 eller 12 måneder som var "grensa" for reklamasjon på batterier og at kapasiteten måtte være redusert med minst 70% på den tida.

 

Jeg anbefaler deg å reklamere på hele fjøla og spille dum på hvilke interne og ikke utbyttbare komponenter som har sviktet. Søk også opp så mye info som mulig om lignende tidligere rettsaker, forbrukertvister osv.

 

Moralen er at man som forbruker ikke skal finne seg i ansvarsfraskrivelse fra selskaper som selger produkter som ikke holder det man bør kunne forvente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...