Gå til innhold

[Løst] USB Wireless i en ZyXEL?


Anbefalte innlegg

Heisann igjen, har en ZyXEL p2812 som ble levert fra Telenor en gang i tiden og akuratt nå sitter jeg på naboens nett som vi deler på. Singnalene på rommet mitt er veldig dårlig og tenkte siden ZyXEL har USB porter og jeg bruker USB Wireless stick fra Netgear (WG111v2 har en KONIG og) så kan vel trådløse gå igjennom ZyXELen via LAN kabel til min PC slik at jeg kan få bedre signal fra stua. Er dette mulig? Så langt har jeg ikke hatt noen luck, tenke noe her hadde litt peiling. Om der eikke helt forstår kan jeg lage et grafikk med hva jeg mener så si ifra.

 

Takker for svar,

-Værktøy

Endret av Værktøy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må beskrive litt bedre hva du mener. Jeg skjønner lite av "så kan vel trådløse gå igjennom ZyXELen via LAN kabel til min PC slik at jeg kan få bedre signal fra stua". Dersom du kan trekke en "LAN kabel" fra router til PC (som jeg regner med har Ethernetkort), og i tillegg har trådløskort i PCen, kan du slå på internettdeling i PCen slik at andre enheter i nærheten kan nå internett trådløst via din PC - "LAN kabel" til Zyxel. Men det var kanskje noe annet du tenkte på?

Lenke til kommentar

Tror du må beskrive litt bedre hva du mener. Jeg skjønner lite av "så kan vel trådløse gå igjennom ZyXELen via LAN kabel til min PC slik at jeg kan få bedre signal fra stua". Dersom du kan trekke en "LAN kabel" fra router til PC (som jeg regner med har Ethernetkort), og i tillegg har trådløskort i PCen, kan du slå på internettdeling i PCen slik at andre enheter i nærheten kan nå internett trådløst via din PC - "LAN kabel" til Zyxel. Men det var kanskje noe annet du tenkte på?

Her er grafikk som jeg nevnte:

oprYdYo.png

 

Eller er dette mulig uten USBen med bridge innstilling som leselampe nevnte? Hvis ja, hvordan konfigurere dette?

 

Edit; Endret på bildet

Endret av Værktøy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-HCAZ20jH

I mitt første svar ble det litt tull med ordvalget mitt. Det jeg tenkte på var å bruke ruteren din som en repeater, altså slik du har tegnet bare uten usb-en. Men det tror jeg dessverre ikke ruteren din støtter :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...