Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen er stuck i "Starting Windows" skjermen.


Anbefalte innlegg

Feilen ble oppdaget i morges, da jeg skrudde av pcen i går så jeg at den startet på noen windows updates, usikker på hva det var, men når jeg våknet i dag var den inne på startup repair screen, da den sikkert hadde restartet etter innstallasjon av oppdateringen.

 

Maskinen er selvbygd, og kjører Windows 7 pro 64bit.

 

Jeg har ingen tidligere System restore points.

 

Dette får jeg vite av Startup Repair:

Problem Event Name: StartupRepairOffline

Problem Signature 01: 6.1.7600.16385

Problem Signature 02: 6.1.7600.16385

Problem Signature 03: unknown

Problem Signature 04: 21199856

Problem Signature 05: AutoFailover

Problem Signature 06: 9

Problem Signature 07: CorruptAcl

Os Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1

Locale ID: 1033

 

Har googlet problemet, og prøvd flere løsninger uten hell. Jeg har prøvd å endre Sata mode fra AHCI til IDE, jeg har prøvd å bruke SFC /SCANNOW. Har også prøvd å bytte spor på operativsystemdisken, ingenting har virket så langt, noen forslag?

 

EDIT: En ting jeg har lagt merke til i BIOS er at der det står boot priority (http://images.anandtech.com/doci/5714/MSI%20BIOS%201%20-%20Main.png)

så kan jeg ikke se noen hard disker, bare cder, usb, uefi network osv. Men jeg har valgt min samsung ssd840 som boot option.

Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne feilen høres veldig kjent ut, det var en windows update som ble sluppet for ikke lenge sia som fikk pcer til å kræsje, fryse helt osv, microsoft kom med advarsel at man ikke installere den, er mange pcer som har fått det problemet

 

http://www.itavisen.no/nyheter/oppdatering-kverker-windows-7-54460

 

prøv å følg tipsan microsoft har kommet med der, så skal det funke :D men beste er kanskje å ta en clean install og hold utkikk etter den oppdateringen, vis den kommer i windows update så trykker du bare skjul update, så kommer den ikke flere ganger

 

håper dette hjelper :D har hatt noen sånn problemer selv opp i min pc tid :p

Lenke til kommentar

denne feilen høres veldig kjent ut, det var en windows update som ble sluppet for ikke lenge sia som fikk pcer til å kræsje, fryse helt osv, microsoft kom med advarsel at man ikke installere den, er mange pcer som har fått det problemet

 

http://www.itavisen....windows-7-54460

 

prøv å følg tipsan microsoft har kommet med der, så skal det funke :D men beste er kanskje å ta en clean install og hold utkikk etter den oppdateringen, vis den kommer i windows update så trykker du bare skjul update, så kommer den ikke flere ganger

 

håper dette hjelper :D har hatt noen sånn problemer selv opp i min pc tid :p

Hadde selv denne på min andre pc, men tror ikke det er det samme som er problemet, driver og skal teste nå straks, vi får se!
Lenke til kommentar

Får nå meldingen:

"Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation dist and restart your computer.

2. Choose your language settings, and then click "Next."

3. Click "Repair your computer."

(dette har jeg nettopp gjort)

 

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

 

File: \windows\system32\winload.exe

Status: 0xc000000e

Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt."

Lenke til kommentar

hm ikke bra, det du da gjør sett den system disken i en annen pc, formater den og oppdater evt firmware på den også, står ssden evt i sata 6 porten kan også være noe feile instilinger i bios også :D

 

slik at alt blir liksom clean install, vis det henger igjen noen gamle win filer på disken som ikke blir borte så kan det fucke opp

Lenke til kommentar

hm ikke bra, det du da gjør sett den system disken i en annen pc, formater den og oppdater evt firmware på den også, står ssden evt i sata 6 porten kan også være noe feile instilinger i bios også :D

Står i SATA 3 eller 4.

 

Får forøvrig ikke startet i sikkermodus heller.

Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar

Når jeg nå prøver å boote av installasjons usb'en får jeg bare valgene, windows ultimate 7 (recovered) og windows vista (recovered), og så får jeg muligheten til å starte i sikker modus, sikker modus med nettverk, med cmd, siste suksesfulle oppstart (som forøvrig ikke fungerer, og start windows normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...