Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lagger uten ping over trådløst


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter på en 30/10 linje fra GET med en D-link DIR-655 trådløs ruter og Zyxel NWD-270N usb adapter i maskinen (win 7, nettopp formatert)

 

Ved speednet.net tester, så får jeg ca det jeg skal ha. Siganl kvaliteten er 4/5 og 65Mbps i fart. Nedlastning virker også uten problem.

 

Men når jeg spiller BF eller CS, så lagger deg selv om jeg ikke har noe høy ping.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig og si, Jeg har hatt det samme problemet når jeg først begynte og spille battlefield 3 når det kom ut men det ble borte selv hadde jeg lav ping, I arma 3 så skjer dette i ny og ne men ikke ofte. Jeg spilte litt med trådløs før men siden "strømen" av internett kan være til tider veldig ujevn valgte jeg og bruke kabel.

Lenke til kommentar

Du kan jo kjøre en ping test i bakgrunn av spillet.

 

CMD -> ping ruterip -t > ping_ruter.txt

CMD -> ping 8.8.8.8 -t > ping_google.txt

 

Kjør 2 pinger, en mot internett og en mot ruteren, skulle du oppleve lagspikes nå kan du bare se igjennom de to tekst filene ping_ruter.txt og ping_google.txt

 

Enkel måte å se hvor problemet krøller seg.

Dessuten sier du ingenting om opphastigheten du får når du tester, bare ned.

Lenke til kommentar

Hastigheten jeg skreiv, var trådløst. Ved speedtest så ligger den rundt 30/10 som jeg faktisk skal ha. Men kan kjøre en test som du sier.

 

 

Etter å ha sett på pingingen, så ser jeg at de begge spiker på likt. Noe som vil tilsi at det er det trådløse som er problemet(?) Både routeren og USB-donglen er av eldre garde. Kanskje jeg burde oppgradere.:?

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Hei,

 

det kan være den trådløse linken ja, det du også kan forsøke er jo å koble deg til med kabel rett i get modemet og se om du får tilsvarende problem da også eller om det følger dlinken. du kan også prøve me kabel rett i dlinken også for å få dette verifisert også . :)

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du har package loss på linja?

Ved ping i cmd kan du se etter gjentatte "Request Timed Out".

Evt. skrive -ping i dota 2, eller kjøre igjennom pingtest.net.

 

Package loss kommer ofte av gammel ruter/modem.

Pageage loss kan forekomme i tilfeller kun på trådløse delen av internetten.

 

Ved litt bestemt snakking til ISP'n din så kan du få sendt et nytt modem gratis til deg.

Lenke til kommentar

Men prøvde du å se etter package loss?

Tar 2min å kjøre testen på pingtest.net

 

Jeg har personlig mottatt defekt modem fra ISP.

Ringer man til support hos ISP vet dem somregel ikke hva package loss er for noe,

blir ikke overrasket hvis den routeren jeg sender tilbake etter å fått ny blir pakket

og sendt til en annen kunde som ny.

 

- AnonIII

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Fikk noen time out's når jeg spilte, men var i forbindelse med når jeg fikk høy MS, samt jeg fikk det mot trådløse også. Så misstenker som sagt at det er der det ligger. Haddet det vært modemet, så burde ikke ping mot trådløsrouter bli påvirket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...