Gå til innhold

Stilling ledig: Marsboer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Lansdorp mener at all nødvendig teknologi allerede er på plass".

Nå er jeg spent på å høre hvordan de unngår den livsfarlige strålingen fra solen, kan ikke akkurat ignorere at planeten ikke har et magnetfelt..

 

Dem skriver:

For this reason, the habitat will be covered by several meters of soil, increasing the shielding dramatically. Just five meters of soil provides the same protection as the Earth's atmosphere (1,000 g/cm2).
Lenke til kommentar
"Lansdorp mener at all nødvendig teknologi allerede er på plass".Nå er jeg spent på å høre hvordan de unngår den livsfarlige strålingen fra solen, kan ikke akkurat ignorere at planeten ikke har et magnetfelt..
Dem skriver:
For this reason, the habitat will be covered by several meters of soil, increasing the shielding dramatically. Just five meters of soil provides the same protection as the Earth's atmosphere (1,000 g/cm2).

 

ah, spennende:)

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Har de glemt dette?

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10101144

 

Men for all del, lykke til.

Kanskje kometen kan bringe med seg mye ekstra snadder å studere.

Kan jo være alt fra godsaker som enorme mengder vann, som da vil ligge mer til rette for kolonien, til studering om det finnes tegn til liv som kommer fra kometen (i tillegg til de åpenbare testene fra mars i seg selv).

 

 

"Lansdorp mener at all nødvendig teknologi allerede er på plass".

Nå er jeg spent på å høre hvordan de unngår den livsfarlige strålingen fra solen, kan ikke akkurat ignorere at planeten ikke har et magnetfelt..

 

Lurer på hvor godt det vilel gjort seg å lage et menneskeskapt magnetfelt som er stort nok til å dekke en liten koloni. Selvsagt ikke med det første, men burde da være mulig når de får i gang skikkelig energiproduksjon der. I motsetning til solcellepaneler, som vil fungere enda dårligere enn på jorden.

Beste alternativet hittil må vel være om de sendte med (eller gravde ut - mindre sannsynlig) litt fisjonerbart materiale, og så ha en liten atomreaktor som durer og går. På mars er dette spesielt fordelmessig, og fusjon er det nok bare å glemme å få i gang på mars på en god stund, og vil nok også kreve strømmengder som et stort atomkraftverk for i det hele gang sette i gang prosessen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...