Gå til innhold

? iPhone 5S får 12-megapikselkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke fokusere på mobilen? Bedre batteritid f.eks hadde hjulpet bedre på enn 12megapixler kontra 8. Bedre antenne, bedre operativsystem etc. etc.Man kjøper ikke en tlf for å ta bilder med, HDR på en tlf? Idiotisk....

 

Syns HDR på min iPhone 5 fungerer veldig godt. Hvis du vil forandre på OS-et er det bare å jailbreake. Etter å ha hatt Nexus 7 like lenge som min iPhone 5, kunne jeg aldri i verden valgt å ha Android på mobil. Er nemlig ikke vits i å forandre på noe som fungerer, da får det heller være opp til brukeren.

Lenke til kommentar

 

Hvis ikke folk hadde forandret på ting som fungerte, hadde vi fortsatt hatt hest og kjerre.

Nå ble strengt tatt ikke hest å kjerre forandret på, men heller erstattet av bil.

Poenget var bare at så lenge folk er fornøyd med noe, ser jeg ikke noe vits i å forandre på det. Dersom brukeren ønsker det, er det bare å jailbreake og gjøre hva man vil med OS-et.

Lenke til kommentar

Nå ble strengt tatt ikke hest å kjerre forandret på, men heller erstattet av bil.

Poenget var bare at så lenge folk er fornøyd med noe, ser jeg ikke noe vits i å forandre på det. Dersom brukeren ønsker det, er det bare å jailbreake og gjøre hva man vil med OS-et.

Man var jo fornøyd med hest og kjerre før og, men så begynte man å modifisere, og kom fram til bil. Hvis folk ikke hadde begynt å forandre på hest og kjerra, hadde vi ikke hatt bil, smart-telefoner etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Man var jo fornøyd med hest og kjerre før og, men så begynte man å modifisere, og kom fram til bil. Hvis folk ikke hadde begynt å forandre på hest og kjerra, hadde vi ikke hatt bil, smart-telefoner etc.

Bil ble et alternativ til hest og kjerre. Det var bilen som ble modifisert til sluttresultatet vi har i dag av bil, men det er fremdeles en boks på fire hjul. Hest og kjerre er en hest og kjerre, går ikke ann å forandre på en hest...

At smarttelefoner og lignende er kommet av at vi begynte å modifisere på hest og kjerre er å ta veldig hardt i...

Lenke til kommentar

Bil ble et alternativ til hest og kjerre. Det var bilen som ble modifisert til sluttresultatet vi har i dag av bil, men det er fremdeles en boks på fire hjul. Hest og kjerre er en hest og kjerre, går ikke ann å forandre på en hest... At smarttelefoner og lignende er kommet av at vi begynte å modifisere på hest og kjerre er å ta veldig hardt i...

 

Ok, et bedre eksempel er vel kanskje mobiler,

viss ingen hadde forandret på mobilen hadde vi gått rundt med svære "mobiler",

den fungerte jo den å,

faktisk hadde den bedre dekning enn dagens mobiler,

så hvorfor forandre på det viss det fungerte?

Endret av malmern
Lenke til kommentar

 

 

Ok, et bedre eksempel er vel kanskje mobiler,

viss ingen hadde forandret på mobilen hadde vi gått rundt med svære "mobiler",

den fungerte jo den å,

faktisk hadde den bedre dekning enn dagens mobiler,

så hvorfor forandre på det viss det fungerte?

 

Joda jeg skjønner jo det, men det er igjen relativt. Er fremdeles personer i dag som insisterer på å ha "gammeldagse" mobiler. Nettopp derfor merker som Doro har oppstått.

 

Sammen gjelder egentlig for OS som du nevnte før du endret innlegget. Hvorfor insisterer noen på å kjøre Windows 98/XP den dag i dag?

 

Forandring er fint for folk flest ja, men alt med måte.

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar
Hvis ikke folk hadde forandret på ting som fungerte, hadde vi fortsatt hatt hest og kjerre.
Nå ble strengt tatt ikke hest å kjerre forandret på, men heller erstattet av bil.Poenget var bare at så lenge folk er fornøyd med noe, ser jeg ikke noe vits i å forandre på det. Dersom brukeren ønsker det, er det bare å jailbreake og gjøre hva man vil med OS-et.

 

De første bilene ble faktisk kalt horseless carriage. Hvis du ser på bilder av de første "bilene" så vil du se at det ser ut som en hestekjerre, uten hest. http://en.wikipedia...._the_automobile

 

Selv gikk jeg fra android til iphone forrige uke fordi telefonen min ble stjålet. Jeg fikk låne en iphone4 på jobben. Det var virkelig begredelige greier. Jeg vet ikke helt hva det var, men det føltes veldig gammeldags.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Å klemme enda mindre piksler inn, gjør gjerne at bildene blir høyere oppløst, men samtidig får man enda dårligere egenskaper i lavlys, og enda dårligere fargedynamikk.

 

Hvorfor man ønsker seg dette, er for meg en stor gåte.

 

Man tar helt greie bilder i godt lys, men straks man må kjøre ISO'en opp, er man ute å kjører. Er det virkelig enda flere kornete bilder fulle av fargefeil, vi ønsker?

 

Man burde heller fokusert på å få noen gode bilder i full-HD oppløsning (2 megapiksler) med brukende ISO håndtering, fremfor dette oppløsningjaget som bare gjør vondt verre. Er det ikke primært til facebookbruk og slikt disse bildene tas? Er det virkelig noen som satser på å printe mobiltelefonbildene sine på lerret, for å henge det i stuen?

 

Og folk må virkelig slutte å forvente for mye av disse mikrosensorene. Det er ikke mulig å få det noe bedre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...