Gå til innhold

Shuttles nye PC er liten og lydløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvorfor COM porter.....? Trodde det var utdatert..

De har laget den slik at den passer for industri også, og COM-porter er fortsatt veldig vanlig der. Er utrolig mange bedrifter som tviholder på eldgammel maskinvare fordi det er vanskelig å få tak i (ferdiglagde)maskiner med COM-porter.

Lenke til kommentar

Og hvorfor COM porter.....? Trodde det var utdatert..

 

comeback porter er utdatert til hjemme bruk. men ikke i bedrifter. det er mange typer hardware som prater med datamaskiner med comport. ventilasjon, upser, plser osv... laptopen jeg fikk ny Ifjord hadde comport. HP sak som var valgt siden den hadde comport. skulle bruke det til og koble meg på sd-anlegg.

du kan søke litt på rs-232, rs-485 og modbus for mer info.

 

Espen

Lenke til kommentar

Og hvorfor kan man ikke sette inn ekstra USB-porter på maskinene istedetfor, og så heller la bedriftene finne egne dongler som gjør USB-porten om til COM-port?

 

For som Ar`Kritz sier, så fungerer de ikke til alt, mange programmer må ha slikt native i maskinen får å se de, da nytter det ikke å gå via USB.

 

Når det kommer til hvorfor ikke resten av verden har innsett at USB er det beste og frmteiden og alt det andre... vel, et eksempel er at USB maks kan ha 5 meter kabler før du mister mesteparten av signalet, mens det lengste jeg har vært borti på en COM port var 30 meter.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...