Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ingen bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter da med problemet av en maskin som har vært ubrukt i 4-5 mnder nå . Bestemte meg for å ta opp igjen kassa for å game litt etter gammelt. Da jeg hadde demontert hele kassa og gjort den rent for støv og slikt og satt den sammen igjen får jeg ikke bilde på skjermen når jeg slår den på. (dog vet jeg ikke om den virket før jeg demonterte den, så bare at det var alvorlig mye støv i den så turte ikke slå den på som den stod)

 

Informasjon om maskinen:

Når jeg slår den på starter alt som normalt visuelt , vifter begynner å gå. "skjermen" oppe til høyre på hovedkortet viser alle mulige tall og bokstaver som den alltid har gjort. Når den får roet seg ned viser den 2E, noe som jeg har ingen anelse om hva betyr.

 

EDIT: Lyser et sterkt rødt lys rundt pluggen der strømmen til HK'et er .

 

Hardware.

Asus maximus IV Gene extreme-z 1155 socket

i7-2600k

asus radeon hd 6950 dc2

corsair dominator 2x2gb 2133mhz ( kjørte dem på 1400 eller 1600 på gamle maskinen)

1050w psu fra corsair

Endret av Loxxo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E2 er video repost som det heter.

 

Ville remontert skjermkortet og sjekket kablene inn på det.

 

Tok ut skjermkortet og remonterte det ien annen pcie slot med tanke på at den jeg hadde det i kanskje var defekt. Samme resultat , maskinen booter men ingen bilde på skjerm ( prøvd alle portene på gpuen). Men skjermkortet og viftene på det lyser fint opp og spinner rundt som vanlig bruk. Og det røde lyset som lyser før du slår på pcen som har med strøm til kortet slukner når eg starter pceen.

Endret av Loxxo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...