Gå til innhold

Jernbanen på Voss


Anbefalte innlegg

Fikk følgende ePost fra jernbaneverket, etter å ha sendt de en mail:

 

På Voss stasjon bygges ny undergang/ kulvert mellom spor 1 og 2 som får heis og trapp.

Det skal også bli ny perrong for spor 2 og 3. Nytt KL- anlegg (kjøreledningsanlegg) på stasjonen.

 

- Vil dette ha noen effekt på mobildekningen mellom Voss og Bergen (eller Oslo og Bergen, for den sakens skyld)?

 

- Og hva ellers vil dette bety?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de sender på GSM-R nettet, og det har ikke du tilgang til ;)

 

Hvorfor har jeg ikke tilgang til det, og hvem har det? :hmm:

 

Du lurer på om en utbygging av Voss stasjon vil påvirke mobildekningen mellom Voss og Bergen eller Oslo og Bergen!?

 

Ja? :confused:

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg ikke tilgang til det, og hvem har det? :hmm:

Togførere og trafikkledere/togledere, ingen andre. GSM-R er backup til det ordinære signalsystemet.

 

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du spør; det er absolutt ingen logisk sammenheng mellom en ny/utbedret plattform/perrong med universal utforming (heis for rullestolbrukere, bl.a.) på Voss Jernbanestasjon og mobildekningen på hele jernbanestrekningen Oslo-Voss-Bergen. Mobildekning er Netcom og Telenor sitt ansvar, ikke Jernbaneverket....

Lenke til kommentar
Mobildekning er Netcom og Telenor sitt ansvar, ikke Jernbaneverket....

 

Vil tro det er Jernbarneverket sitt ansvar når det kommer til mobildekning i tunneler toget kjører gjennom? :hmm:

 

Kan du forklare litt hvorfor du spør?

 

Jeg spør fordi jeg lurer :huh:

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Og hvordan påvirker utbedring av stasjonen tunnelene?

Tror ikke utbedret tunneler, dekning og andre ting langs jernbanelinjen bare fordi de skal lage en bedre stasjon på Voss, det du har fått som svar i mailen er nok alt, verken mer eller mindre.

 

Så nei, utbedring av stasjonen på Voss vil over hodet ikke ha noe å si for mobildekningen mellom Oslo og Bergen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...