Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mitsubishi Space Star ny til kr 104.000,-. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe en 2013 Mitsubishi Space Star helt ny til 104.000 kroner:

 

Mitsubishi-Space-Star-Mirage-650x433.jpg

 

Flett ny bil til den prisen frister, men er det verd det?

 

http://www.mitsubish...s.aspx?pmid=106

 

Har hatt en kjapp prøvetur med en slik, men syntes bilen virket "svak" i understellet, altså ujevnheter i veien ble svært tydelige.

 

3-sylindret motor hørtes litt traktor-aktig ut.

 

Litt dårlig utnyttet bagasjerom, med trang og høy åpning.

 

 

-Noen andre som har erfaringer med denne billig-helt-ny-bilen? (eller kanskje kjøpt en sånn?)

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen til Space Star er vekt og forbruk - i tillegg til prisen selvsagt. Man merker hvor pengene er spart, for eksempel er ikke panelene fullstendig lakkert på innsiden. Det ser man når man åpner panseret, for eksempel. Lav luftmotstand hjelper på støynivået, som er helt kurant for en slik bil.

 

Jeg har ikke kjørt 1-literen, kun 1,2-literen, men de er i utgangspunktet samme motor - hvor 1,2-literen har lengre slaglendge på stemplene om jeg ikke husker feil, og dermed ni hestekrefter mer. Jeg husker motoren som helt OK, og med en klassisk tre-sylindret motordur. Støynivået på motoren var ikke noe jeg reagerte på når jeg kjørte den.

 

Når det gjelder understellet hadde jeg heller ikke så mye å klage på, men jeg kjørte den på langt finere veier enn vi kjenner fra hjemme i Norge, så det er ikke helt representativt.

 

Om ca. 100.000 kroner er budsjettet burde det finnes mange gode alternativer, men kun på bruktmarkedet. Pent brukte Aygoer, Picantoer, VW Uper etc., men som nybil har den selvsagt ingen konkurrenter på pris.

Lenke til kommentar

Tipper det er svært lite utstyr på den rimeligste utgaven, mener jeg har sett en utstyrsliste og den hadde ikke klimaanlegg en gang?

 

Om du legger på 10-20.000 kroner så får du nok vesentlig mer bil for pengene, og da kan velge forholdsvis velutstyrte småbiler fra Skoda, Kia, Hyundai og kanskje VW.

 

Nå er det ikke 5 seter i bilene fra VW og Skoda, men hvem vil vel kjøre en slik bil full av passasjerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...