Gå til innhold

IR-mottaker for Harmony fjernkontroll


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tittelen sier vel det meste, jeg har fått meg mediasenter med XBMC og ønsker å styre dette med min Harmony One. Prøvde å kjøpe http://www.ebay.com/itm/251147028527?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 men selv om det fungerer med den medfølgende fjernkontrollen, og jeg kopierer dens IR-koder så vil ikke Harmony fjernkontrollen fungere.

 

Noen som vet om hvor jeg kan få tak i en som fungerer? Vil helst ikke bestille fra Kina igjen ettersom det tar så lang tid. Kan ikke finne noe godt alternativ i norske nettbutikker uten at de tar seg veldig godt betalt.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å programmere Harmonyen fra Logitech biblioteket og velge Microsoft Media Center som enhet, hvis mottakeren er noenlunde kompatibel så skulle det virke, hvertfall noen av funksjonene. Problemet med disse billig løsningene er at de ikke er 100% kompatible med Microsoft eHome protokoll. Ta et søk på nettet etter eHome og se hva som dukker opp

Lenke til kommentar

Vet alt om å vente på varer fra østen ja, det kan ta sin tid.

Ta heller å betal litt mer for en mottaker som er kompatibel isteden for å kjøpe noe billig som i verste fall ikke virker i det hele tatt.

Jeg har hatt tilsvarende som jeg linket til over her og de fungerer fint sammen med Harmony kontrollene.

 

Denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649502 fungerer også bra, men da må du finne deg i å bygge den inn i kabinettet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Her har jeg faktisk et kjempetips!

 

http://flirc.tv/

 

Et av de mest geniale dingsene for HTPC og Logitech Harmony. Den fungerer helt strålende!

 

I praksis fungerer den slik: Du programmerer Logitech-kontrolleren til en helt vilkårlig enhet. Det kan være en TV, en receiver, en dekoder, DVD-spiller, trådløs dildo - eller whatever. Det eneste som er viktig er at hver eneste knapp er programmert til en unik funksjon.

 

Så installerer du programvaren til Flirc, som for maskinen oppfører seg om et tastatur, og programmerer hva hver knapp/kommando skal peke til. Den støtter det meste, også kombinasjon av knapper. Du kan derfor programmere nesten hva som helst - så lenge det finnes en tastatursnarvei eller knapp på tastaturet til det.

 

Jeg bruker 3 slike her hjemme, både på Mac, PC og en HTPC. Fungerer helt supert!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg drar frem denne igjen da det var gjennom denne tråden jeg fikk tips om Streacom fjernkontrollen.

 

Jeg har fått installert ir-recieveren, og fjernkontrollen fungerer utmerket. MEN, jeg får den ikke programmert via harmony one. Selv ikke med selvlæringsmuligheten fikk jeg det til, siden den ikke ligger inne i databasen til Logitech. Noen som vet om det finnes noe lignende i databasen til logitech, slik jeg får de fleste funksjonene over på harmony kontrollen?

Lenke til kommentar

Jeg drar frem denne igjen da det var gjennom denne tråden jeg fikk tips om Streacom fjernkontrollen.

 

Jeg har fått installert ir-recieveren, og fjernkontrollen fungerer utmerket. MEN, jeg får den ikke programmert via harmony one. Selv ikke med selvlæringsmuligheten fikk jeg det til, siden den ikke ligger inne i databasen til Logitech. Noen som vet om det finnes noe lignende i databasen til logitech, slik jeg får de fleste funksjonene over på harmony kontrollen?

Prøv å legge den inn som Microsoft Media Center PC, skal ligge i Harmony biblioteket.

Det funket på min, riktignok med noen tilpasninger i etterkant men ikke noe uoverkommelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...