Gå til innhold

[Løst] 1155-basert spill-PC med muligheter for overklokking (maks. 15 000,-)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har planer om å kjøpe et nytt rigg, som hovedsakelig skal benyttes til spill og ellers trivielle oppgaver. Er en jævel på detaljer, så vil helst at rigget skal beholde et visst fargetema, og at komponentene skal være mer eller mindre fra samme selskap (jada, dette er flisespikkeri, men der har du meg).

 

Rigget skal ha muligheter for overklokking (skal mest sannsynlig kjøre systemet i fabrikkinnstillinger frem til komponentene begynner å slite med å henge med på utviklingen). Prisen bør aller helst ikke overskride 15 000 NOK.

 

Har slengt sammen en handleliste med hva jeg anser som et ålreit oppsett. Kom gjerne med noen ord om råd til forbedring.

 

Jeg er forresten klar over at jeg kan spare store summer ved å velge annet enn ROG-titler og strømforsyning av typen AX, men jeg liker som sagt at ting ser pent ut og "hører sammen".

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke ekspert men sideen du har så mye penger å bruke så tror jeg at jeg hadde gått for dette skjermkortet i steden http://www.dustinhome.no/product/5010646604/evga-geforce-gtx-680-classified-4gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa men jeg er ikke ekspert så ikke gjør dette før du er sikker på at det er bedre. Men du for all del det skjermkortet du har der er utrolgi bra for den prisen og kalrer omtrewnt alle spill på høye setings. noen har till og med sagt til meg at det har samme yutelse som gtx 680 men det må være en annen gtx 680 siden hvem i huleste skulle kreve 2000 mer for et kort som ikke er noe særlig bedre ??

Lenke til kommentar

er ikke ekspert men sideen du har så mye penger å bruke så tror jeg at jeg hadde gått for dette skjermkortet i steden http://www.dustinhom...hProvider_dacsa men jeg er ikke ekspert så ikke gjør dette før du er sikker på at det er bedre. Men du for all del det skjermkortet du har der er utrolgi bra for den prisen og kalrer omtrewnt alle spill på høye setings. noen har till og med sagt til meg at det har samme yutelse som gtx 680 men det må være en annen gtx 680 siden hvem i huleste skulle kreve 2000 mer for et kort som ikke er noe særlig bedre ??

 

7970 yter faktisk bedre enn 680 på diverse tester, så hvorfor det er dyrere kan du spørre nissen om.. Får mere ytelse for pengene ved å kjøpe 7970 iallefall.

Lenke til kommentar

er ikke ekspert men sideen du har så mye penger å bruke så tror jeg at jeg hadde gått for dette skjermkortet i steden http://www.dustinhom...hProvider_dacsa men jeg er ikke ekspert så ikke gjør dette før du er sikker på at det er bedre. Men du for all del det skjermkortet du har der er utrolgi bra for den prisen og kalrer omtrewnt alle spill på høye setings. noen har till og med sagt til meg at det har samme yutelse som gtx 680 men det må være en annen gtx 680 siden hvem i huleste skulle kreve 2000 mer for et kort som ikke er noe særlig bedre ??

 

Det kortet der koster kun så mye for det er 4gb minne vs 2gb som er "vanlig" på 680 kort. Pluss at det er litt høyere klokket. Ikke verdt det..

Endret av otl
Lenke til kommentar

alle snakkre om klokking. hva er klokking???

 

Er jo tross alt du som sendte linken her, så dette burde du egentlig vite. Så hva du egentlig så etter når du i det hele tatt var inne på tanken å anbefale dette, er jeg nå veldig usikker på. Reint prismessig?

 

Edit: At det kjører på en høyere frekvens en normalt/standard

Endret av otl
Lenke til kommentar

Er jo tross alt du som sendte linken her, så dette burde du egentlig vite. Så hva du egentlig så etter når du i det hele tatt var inne på tanken å anbefale dette, er jeg nå veldig usikker på. Reint prismessig?

 

Ikke krangle om det vi skal finne en pc til 15 k, ikke snakke om overklokking og begynne og forklare og diskutere det.

Lenke til kommentar

Siden du har 15000, og du har en h70 liggende trur jeg du nevnte. Så burde du kanskje enten ta et dyrere skjermkort, kanskje titan eller gtx 690.

 

Ett annet valg ville jo vært og lagt mer penger i cpu som 3770k?

 

Du kan jo alltid kjøpe noen kule ting som disse her: http://www.komplett....aspx?sku=757001

Jeg har Corsair H70 liggende, ja. Det stemmer.

 

Ettersom jeg er så pirkete når det kommer til farger og denslags, så er nok ikke Titan av interesse for meg. Hva det angår to-kjernede GPU-er, så har jeg hørt at mange opplever ustabilitet i visse spill. Ikke har jeg noen erfaring med Nvidia heller, så jeg tror jeg skal holde meg til AMD. Dere må gjerne komme med grunner til å gi GeForce-kortene en sjanse.

 

Jeg har sett på 3770K, men er det egentlig verdt de ekstra 500 kronene for multithreading? Jeg skal jo som sagt primært bruke maskinen til spill. Har ingen planer om å jobbe med film og annet tungt arbeid. Men om jeg skulle finne på å gå for en 3770K allikevel, så kan det kanskje friste å blant annet streame (noe jeg vil anta ikke vil fungere særlig godt med en 3570K?). Ellers vet jeg jo at multithreading vil bli mer og mer vanlig for spill med tiden, så det vil kanskje ikke være noen dum investering allikevel.

 

Planen er å gå for de sokkene! Jeg har de liggende i en annen handleliste for ekstra utstyr, faktisk!

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

Nvidia og amd yter delevis like bra amd er bra på sitt mens nvidia er bra på sine steder.

 

Når det kommer til en pc til 15k så burde man se for seg at den skal leve i så og si så mange år som tenkelig for en pc.

 

Med untak at du kanskje må bytte ut skjermkort etter 2-3 kanskje 4 år. Så derfor er 3770k kanskje et bedre velg ja :p

Lenke til kommentar

Er jo tross alt du som sendte linken her, så dette burde du egentlig vite. Så hva du egentlig så etter når du i det hele tatt var inne på tanken å anbefale dette, er jeg nå veldig usikker på. Reint prismessig?

 

Edit: At det kjører på en høyere frekvens en normalt/standard

åjå srry glemte å skrive at jeg har hørt mye bra om det det er derfor jeg anbefalte dewt siden mange snakker om at det er rett bak 690 og titan som er de beste i verden tror jeg
Lenke til kommentar

Jeg har Corsair H70 liggende, ja. Det stemmer.

 

Ettersom jeg er så pirkete når det kommer til farger og denslags, så er nok ikke Titan av interesse for meg. Hva det angår to-kjernede GPU-er, så har jeg hørt at mange opplever ustabilitet i visse spill. Ikke har jeg noen erfaring med Nvidia heller, så jeg tror jeg skal holde meg til AMD. Dere må gjerne komme med grunner til å gi GeForce-kortene en sjanse.

 

Jeg har sett på 3770K, men er det egentlig verdt de ekstra 500 kronene for multithreading? Jeg skal jo som sagt primært bruke maskinen til spill. Har ingen planer om å jobbe med film og annet tungt arbeid. Men om jeg skulle finne på å gå for en 3770K allikevel, så kan det kanskje friste å blant annet streame (noe jeg vil anta ikke vil fungere særlig godt med en 3570K?). Ellers vet jeg jo at multithreading vil bli mer og mer vanlig for spill med tiden, så det vil kanskje ikke være noen dum investering allikevel.

 

Planen er å gå for de sokkene! Jeg har de liggende i en annen handleliste for ekstra utstyr, faktisk!

etter det jeg har hørt er det ikke værdt å bruke 500 kr ekstra på en i7 siden det er bare hvis du skal redigere og sånt har jeg hørt ellers vill det ikke påvirke spillytelsen så mye har jeg hørt
Lenke til kommentar

3770K hadde jeg ville tatt hvis jeg hadde råd til det. En annen ting som jeg tenkte på er minne brikkene dine. Finnes ikke disse i røde også? Sett ett oppsett med blandet farge. Annen hver brikke med svart og rød, det så ganske så stilig ut.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Her har du ett skikkelig black n yellow oppsett med matchende hovedkort & skjermkort! Også 120hz skjerm for ultra smuud bilde :D

Jeg har i snart seks år brukt tre Samsung SyncMaster 226BW, og synes disse er utrolig flotte. De kostet i sin tid rundt 3 500,- per skjerm, noe som selv da var en del for 22-tommere. Men jeg har hørt at det å gå over til en skjerm med 120hz er litt av en opplevelse, og en stor forbedring på alle måter i spill. Kanskje jeg slenger med det òg. Takk for tipset!

 

3770K hadde jeg ville tatt hvis jeg hadde råd til det. En annen ting som jeg tenkte på er minne brikkene dine. Finnes ikke disse i røde også? Sett ett oppsett med blandet farge. Annen hver brikke med svart og rød, det så ganske så stilig ut.

Det hadde vært fint med røde minnebrikker, meg jeg ønsker aller helst å fylle alle DIMM-ene, og mener å huske at å kjøpe to sett med 2x4GB blir, etter hva jeg har sett tidligere, noen hundrelapper dyrere. Nå er det dog en stund siden sist jeg sjekket prisene på RAM-brikker, så det kan kanskje være en idé allikevel.

 

Har du forresten noe bilde av det oppsettet?

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

etter det jeg har hørt er det ikke værdt å bruke 500 kr ekstra på en i7 siden det er bare hvis du skal redigere og sånt har jeg hørt ellers vill det ikke påvirke spillytelsen så mye har jeg hørt

Nei, per dags dato er nok ikke det ytterst nødvendig. Men prosessorer pleier jo som regel å vare i mange år, og noen spill har allerede begynt å benytte seg av multithreading. Så om jeg ønsker maksimal opplevelse i de kommende spillene, så vil det kanskje være lurt å utstyre seg med en i7-prosessor. Vi får nå se hva jeg gjør. Har hatt ønskelisten på Komplett i flere måneder, og har ennå ikke bestemt meg.

Endret av eirikheggelund
Lenke til kommentar

Nei, per dags dato er nok ikke det ytterst nødvendig. Men prosessorer pleier jo som regel å vare i mange år, og noen spill har allerede begynt å benytte seg av multithreading. Så om jeg ønsker maksimal opplevelse i de kommende spillene, så vil det kanskje være lurt å utstyre seg med en i7-prosessor. Vi får nå se hva jeg gjør. Har hatt ønskelisten på Komplett i flere måneder, og har ennå ikke bestemt meg.

er enig. dessuten er ikke 500kr noe særlig big deal :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...