Gå til innhold

Hva er feil med ryggekameraet mitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke trådløst.

Er noe ala dette HER, bare med fastmontert kamera.

 

Jeg kan utelukke at dette har noe med strømmen til kameraet og at det er en feil på signalkabelen en eller annen plass. Jeg måtte kappe signalledningen for å få den gjennom en gjennomføring i brannveggen, men var nøye med å skøyte ledningen igjen og isolere. Kan dette være feilen?

 

Firmaet jeg kjøpte det fra var et "enmannsfirma" som tydeligvis har gått konk nå...

Endret av heh115
Lenke til kommentar
Nå har bilde også blitt helt svart og viser bilder i korte perioder.

Du må jo nesten tenke på å sjekke skjøten, prøv å rør på kabelen i det området for å se om det viser noe endring/støy når du gjør det. Er det andre "lys" på utstyret som hjelper deg med å se at det ikke er strøm eller jording som kuttes? Alle kontakter er godt inne?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

En signalkabel er isolert for elektrisk og statisk støy, hvis området der du har skjøtet kabelen har andre kabler i nærheten kan det være grunnen for støy, det samme med høyttalere og forsterkere, men hvis skjermen er blitt sort tyder det på kabelbrudd.

Hvis du også legger en signalkabel i en kveil kan du også få inferens.

 

Som trondster sier så test alt mulig elektrisk i bilen for og se hva som kan gi støy, ta også og flytt bilen til et annet område.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Fikk mange gode tips nå! :)

Har kveilet opp en liten bit attmed kameraet, får løse den opp å se hva som skjer. Ligger strømledninger i samme kveilen når jeg tenker meg om... smart.

 

Forstyrrelsen på skjermen reagerer ikke på spenningsendring ved rusing, men heller fra vibrasjon. Vil det lønne seg og klippe av kontaktene og lodde de sammen i stede? Eller vil dette bare føre til økt risiko for forstyrrelser? Noen som har erfaring med dårlig kontakt i kontaktene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...