Gå til innhold

[Løst] Mest pc per krone.


Gjest Slettet-QqzORNGH

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqzORNGH

Ser på disse tre pcene, men hva er mest for pengene?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=755676#extra

Intel Core i5-3570K, 8GB DDR3, 1TB HDD, Geforce GTX 680 2GB

9.495,-

 

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/asus-cg8350-nr001s/182923.3012/

Intel Core i7-3770, 12GB DDR3 RAM, 1TB HDD, GTX660 3GB

8.690,-

 

http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/hp-pavilionh8-1514eo/183220.3012/

Intel Core i5-3470, 12GB RAM, 2TB HDD & 16GB ExpressCache, GTX 660 1,5GB

7.990,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt si at den første med best skjermkort og best skjermkort er mest for pengene mtp gaming. Men om du bare skal ha ei maskin så 3570k + msi mpower hovedkort + 660/670 + en 128gb ssd + 8gb ram + 1tb harddisk + corsair cx600 modular + fractal r4

 

Hovedkort til rundt 1400kr vil jeg ikke påstå er mest pc pr. krone.

Dette kommer alltid opp uansett, HK til 14-1500kr, om ikke TS skal hverken overklokke eller kjøre multi-gpu oppsett er dette totalt bortkastet penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Jeg vil ikke bygge en pc, eller kjøpe en "hjemmelaget" pc fra komplett o.l. av grunner jag har tenkt nøye gjennom. Nå har jeg ca 9000 disponibelt, og leter etter den pcen som gir meg mest allsidig kapasitet og kraft for pengene. Jeg vet 3570k er bra, men en I7 er bedre på noen områder, og strengt tatt trenger jeg ikke GTX 680 heller (litt overkill)... Jeg velger å utelukke den billigste, og spør heller om noen vet om andre tilbud som er bedre enn HP-en :)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bygge en pc, eller kjøpe en "hjemmelaget" pc fra komplett o.l. av grunner jag har tenkt nøye gjennom. Nå har jeg ca 9000 disponibelt, og leter etter den pcen som gir meg mest allsidig kapasitet og kraft for pengene. Jeg vet 3570k er bra, men en I7 er bedre på noen områder, og strengt tatt trenger jeg ikke GTX 680 heller (litt overkill)... Jeg velger å utelukke den billigste, og spør heller om noen vet om andre tilbud som er bedre enn HP-en :)

 

Men skjønner ikke hvordan HP gjør så mye bedre arbeid enn Komplett med å sette sammen en datamaskin. Men den er "hjemmelaget" fra HP også. Men det har sikkert sin årsak at du ikke vil handle pc'er bygget av komplett. Vet du hva den HP pc'en inneholder?

 

Beklager dobbelt post'n :nei2:

Endret av otl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH

Vel, ved akkurat denne pcen sparer jeg ikke mye/noe ved å kjøpe tilsvarende deler fra komplett. Jeg har også kjennskap til at prosentandelen ved skader eller malfunction er høyere i såkalte "hjemmelagde" pcer enn i fabrikkbyggede. Ellers har jeg også venner som har klaget litt over komplett-pcene sine, men det er ikke så nøye.

 

Alt i alt synes jeg at HPen er verdt hver krone, ihvertfall akkurat nå ;)

Lenke til kommentar

Vel, ved akkurat denne pcen sparer jeg ikke mye/noe ved å kjøpe tilsvarende deler fra komplett. Jeg har også kjennskap til at prosentandelen ved skader eller malfunction er høyere i såkalte "hjemmelagde" pcer enn i fabrikkbyggede. Ellers har jeg også venner som har klaget litt over komplett-pcene sine, men det er ikke så nøye.

 

Alt i alt synes jeg at HPen er verdt hver krone, ihvertfall akkurat nå ;)

 

Ja, da kjøper du den.

 

Men da må du ikke spørre om hva som gir mest pc for pengene. For det er ikke disse ferdig pc'ene, som man EGENTLIG ikke vet hva de er oppbygd av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...