Gå til innhold

Nettmøte: NorSIS og Slettmeg.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen har vært ute i 2 dager, det er 0 kommentarer og bare 10 spørsmål.

 

Synes det er overraskende at ikke flere folk har engasjert seg her.

 

Jeg kommer ikke på noen spørsmål selv, men er sikkert noen som kommer på ting som kan være relevant i denne sammenhengen og som også kan være til hjelp for fremtidige lesere. ;)

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Det virker som de fleste unge gir blaffen i konsekvenser og legger ut hva som helst på Facebookm Instagram og andre nettsteder for å opprettholde populariteten og imaget deres.

Konsekvenser er noe som dukker opp i ettertid, og det velger mange å se helt bort fra.

Mange, spesielt jenter, er så til de grader blåst at de deler nakenbilder med ukens "kjæreste," som ofte bruker slike bilder for å bli populær og oppnå status i gutteflokken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det virker som de fleste unge gir blaffen i konsekvenser ...

Folk forstår ikke rekkevidden av hva "full offentlighet" egentlig betyr. Noe av greia er nok at popularitet er et positivt begrep, det er altså i utgangspunktet ingen negative tanker forbundet med at alle kan se det som publiseres. Jo flere, jo bedre, da er man populær.

 

Ungdommer lever ofte veldig i nåtid. De har vanskelig for å tenke fremover, det er alltid de nærmeste hendelsene som er viktige. Det å se kunne rekkevidden av handlinger er noe som kommer sent for mange. De forstår ikke at kult i dag kan bli døvt i morgen.

 

slettmeg.no burde være en unødvendig greie, men slik er det altså ikke. Trist, men sant.

 

Rekkevidden av det at alle kan få innsyn er vanskelig for vokse også. Jeg var med i en diskusjon nylig hvor en gruppe mennesker hadde lansert et nettsted. De hadde i utgangspunktet tenkt å legge ut all informasjon som tidligere kun var fordelt mellom medlemmene i gruppen. De hadde ikke gjort noen vurdering av hva informasjonen kunne bety for mennesker utenfor gruppen.

Når de først begynte å vurdere hva innholdet kunne fortelle andre ble det til slutt ganske mye stoff de valgte å ikke publisere.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Se svaret de ga meg (G). Med andre ord har Slettmeg.no begrensede virkemidler til å få fjernet ting. Spesiellt i utlandet vil jeg tro. Internettservere strekker seg jo ofte langt utenfor landegrensene man tror tjenesten driftes fra.

 

Slettmeg.no er med andre ord et noe misvisende domenenavn.

Slettmegkanskje.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...