Gå til innhold

Intel Core 2 quad for varm?


Anbefalte innlegg

Har en litt gammel pc som jeg skulle se litt på som jeg syntes er kanskje for varm? Det er en Intel Core 2 Quad 6600 med 2,4 ghz og vanlig boxed intel kjøler. Har blåst alt rent med trykkluft, og når jeg kjører win xp på den og starer med windows updates og ser på speccy står det at cpu temp er 60 grader. Så jeg regner med dette ikke er helt optimalt. Så spørsmålet er skal de være så varme ? Eller? Er 2 små kabinettsvifter i tilegg. Og hvor mye tåler det?

 

Det jeg vurderer er og klokke ned cpu en siden den kun skal brukes til noe excel arbeid ? Er dette mulig fra bios? (asus hk) evnt hvordan? Er ikke så sugen på å kjøpe noe til den men regner med denne her kanskje hadde hjulpet? :http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/kjoling/prosessorkjoling/coolermaster-hyper212evo/179090.7058/

Det er komplett som bygget den i sin tid, og cpu har aldri vert av, så vil da tro at det er ok under der? Kunne jo selvsagt forsøkt og tatt det av og lagt på ny pasta men har det noe for seg? Tror jeg har noe pasta liggende, noe holbarhetsdato på det? (den jeg har er sikkert 10år).

Tips motas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

60c er litt mye idle, ja - burde ligge rundt 40c. Du må imidlertid opp i over 80c før det er usunt for cpu'en.

 

Jeg hadde vel kjøpt en ny kjøler (Socket 775) og satt på. Stock kjøleren er hverken spesielt god eller stille. Sjekk hvor god plass du har. Med mange av kjølerene får du med pasta. Noctua leverer vel de beste, men er vel også de dyreste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...