Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Som trådnavnet sier; NextGentel kan herved trøkke det bredbånd abonnomentet sitt langt opp i *****.. Har hatt NextGentel i flere mnd nå, og det er det mest ustabile bredbåndet jeg noen gang har hatt. Når jeg kan bruke internetten på telefonen, altså hakket under 3G, og den laster internett sider fortere, da er det noe galt. Jeg har ringt NextGentel flere ganger å klaget, men det gjør ikke noe forskjell virker det som.

Det er ikke at nettet detter ut, fordi det gjør det aldri, men noen ganger så får jeg under 3G hastighet på internetten min.. Noen flere som har det problemet med NextGentel?

 

Jeg vil gjerne ha råd og tips til leverandører som faktisk leverer ! Og som er billig, og god kunde service, så kom gjerne med tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

NextGentel er fucka. Har bare hatt problemer med de, ikke akkurat det du sa, men har fått sånn 4-5-6 routere som skulle tro det sto "Made in Mongolia" - for de var jævla dritt.

 

Så etter flere samtaler og møtt de selv personlig, sa vi til de: hvis dere ikke skaffer oss en skikkelig router sier vi opp abonnementet hos dere.

Da fikk de fingeren ut og skaffet oss skikkelig router.

 

Så prøv det du også, tru de med å si opp abonnementet hvis de ikke løser dette.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Har selv store problemer med ustabilitet mot NextGentel men det skyldes ikke den interne routeren her. Det jeg ser er at det er flere routere i kjeden som er fryktelig ustabile og som gjør at nettet blir veldig tregt.(Lange svar-tider.)

 

Det går veldig opp og ned, det ene øyeblikket leverer linja det den skal(5mbit) mens i neste så er det under 1 mbit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får ikke ping når du bruker tracert.

Det er egentlig ganske ubrukelig til å teste stabilitet.

sjekk denne linken: http://support.microsoft.com/kb/162326

 

Kjør en ping mot f.eks vg.no eller uib.no og en mot ruteren din.( Som regel det som står på standard gateway når du skriver ipconfig i terminalen)

 

Du vil da fort finne ut om problemet ligger lokalt eller på selve linjen.

 

Så har det også veldig mye å si om du bruker kabel eller wlan.

 

Har 70 mbit hjemme og får kanskje rund 10-30mbit bå wlan.

 

Leiligheten er da dekket av 2 rutere.

 

Får da også pakketap en gang i blandt.

 

Hvis du bruker wlan er inssider et greit program å bruke for å sjekke hvilken kanal du bør velge.

 

Er også fort gjort å glemme å slå av torrent nedlastingene/opplastingene.

Har gjort det selv flere ganger og har blitt relativt forbanna fordi nettet mitt suger :p

 

Du kan også sjekke linjen din på: http://metrolive.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/kapaksweb

 

Her står det hva telenor mener den er godkjent for, noe som regel er en grei indikasjon å hva du kan forvente å få på linjen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...