Gå til innhold

Musikkbransjen vokser takket være Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IFPI-rapporten er på sin side ikke bare preget av lyspunkter. Musikkindustrien lar seg stadig plage av pirater, og det trekkes blant annet frem at nesten hver tredje internettbruker fremdeles besøker nettsider som tilbyr ulovlig kopiert musikk.

 

Besøkte eller lastet ned fra? Er mange lovlige filer som kan lastes ned fra steder der ulovlig innhold er å få tak i. Man blir ikke automatisk en pirat av å besøke en slik side...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
...det trekkes blant annet frem at nesten hver tredje internettbruker fremdeles besøker nettsider som tilbyr ulovlig kopiert musikk.

Det gjør jeg støtt og stadig, men har ikke lastet ned én MP3 (eller andre lydformater for den saks skyld) siden jeg ble Spotify kunde i 2009.

 

Den "seieren" er som flere påpeker noe de har kjempet i mot i mange år. De tapte så det sang, men etter å ha blitt tvunget til å finne nye løsninger, ser de nå at det faktisk også er mulig å tjene penger på nedlasting og streaming. Akkurat som "piratene" sa for flere år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
– Våre markeder blir fortsatt sabotert av ulovlig, gratis musikk. Dette er et problem hvor myndighetene spiller en avgjørende rolle, særlig gjennom å kreve at annonsører, søkemotorer, Internettilbydere og andre aktører er medgjørlige, sier Moore.

 

Godt å se at bransjen fortsatt mener det er alle andres feil, da...

 

Godt å se at selv da trenden snur til pluss for de, evner ikke bransjen å se det positive i økt inntjening, men velger å fokusere på det negative i "tapt" sådan...

 

Herrejemini, jeg griner...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...