Gå til innhold

Sniktitt: Asus PadFone har blitt enda stiligere og raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville foretrukket en konstruksjon med litt videre bruksområde. Med ett 10" brett å putte telefonen i kunne selve telefonen med fordel vært mindre og lettere. 3.5" skjerm på telefonen hadde vært nok for meg. Og så burde telefonen tåle utendørs bruk med IP57 eller IP67 sertifisering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Med ett 10" brett å putte telefonen i kunne selve telefonen med fordel vært mindre og lettere. 3.5" skjerm på telefonen hadde vært nok for meg.
Det var min kommentar til å se en PadFone 2 også. Det hadde vært flott om selve telefonen var 2.5-3", altså liten i Android-sammenheng som Xperia X10 Mini og med 10" dock.

 

Det er forresten godt å se at telefoner nå er kommet opp på et nivå maskinvaremessig som jeg ser på som brukbart.

Lenke til kommentar

Vet noen om det er mulig for privatpersoner å besøke teknologimesser som MWC, CES og IFA? Hadde nemlig vært sykt gøy og vært på en messe en eller annen gang!

 

tror det eneste valget er å godsnakke med en journalist, avis, produsent eller selger med et ekstra pass, ellers tviler jeg på at det er muligheter...

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil si det er bedre å gå for alu foran plast. Foretrekker selv plast. Det "eksklusive" med alu er vel bare inntrykket det gir folk, ikke funksjonene det objektivt har som materiale.

 

Er enig der, men trur sjølve designet er minst like viktig som brukte materiale. Etter det eg har fått med meg, tåler Samsung Galaxy S2 mykje meir enn etterfølgjaren S3, sjølv om begge er i plast.

Lenke til kommentar

Prisen er vel egentlig ikke så ille når du tenker på at du får med både high-end telefon og tablet...

Joda, men med tanke på forrige modeller så føler jeg at prisen blir litt overkill :) Og som nevnt ovenfor, så er det ikke noe ekstra kraft i selveste brettet, men heller bare et ekstra batteri :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har brukt Asus Padfone 2 siden slutten av januar, er er godt fornøyd med både telefonen og tablet-funksjonen.

 

Et par mindre ting jeg er misfoprnøyd med: Etter å ha hatt HTC Desire og Nokia Lumia tidligere, virker denne litt "billig" i byggematerialene.

 

Jeg synes dessuten batterilevetiden er litt snau, både med telefonen alene og med tableten.

 

Jeg er heller ikke fornøyd med tilkoplingen av ladekabelen, eller at det er så lite ekstrautstyr til telefonen. Mappen som følger med i pakken er en vits, men jeg fikk kjøpt en bedre på Ebay.

 

Ulempen er at det blir vanskelig å lade den når den står i mappa. Jeg må snu mappa på hodet, og det kan by på en utfordring når ladekabelen er svært kort. Da kommer også av/på-bryteren i konflikt med mappa, og telefonen går ustanselig i svart.

 

Løsningen er i ikke sette tableten ordentlig inn i mappa, men da står den og vagler litt. Det går, men er ingen heldig løsning. Jeg venter i lengsel og smerte på en ordentlig dockingstasjon, eller aller helst et tastatur som har blitt lovet.

 

Jeg kunne godt tenke meg å investere i en Padfone Infinity bare for å få bedre byggematerialer og "feel", og litt bedre ytelse på toppen. Men, prisen, da! Kan kjøpe en toppspekket mobiltelefon OG en toppspekket tablet av annet fabrikat for samme prisen, og da faller jo en del av vitsen bort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...