Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en crasher i oppstart


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med pc'n hvor den restarter når jeg starter opp maskinen. kommer til "Starter Windows", hvor den da restarter.

Jeg hadde tidligere problemer med BSOD, hvor det sto at en driver crashet, men ble gjennoprettet suskessfult.

leste rundt på forumer hvor det sto at det var driverproblemer, så jeg prøvde x-antall eldre drivere, men det fikset ikke problemet. Leste også at noen fikset problemet ved å kjøpe nytt hovedkort.

Jeg kjøpte da et nytt hovedkort, et MSI Z77MA-G45. etter å ha installert hovedkortet i maskinen, å startet pc'n, kom jeg inn i bios, gikk ut av bios å kom deretter ikke videre siden pc'n restartet..

Noen som vet hva det kan være?

 

om nødvendig, specs:

Amd radeon hd 7950 xfx skjermkort

Intel i7 3770k 3.5 ghz prosessor

windows 7 ultimate 64-bit OS

quicksilver 600W strømforsyning

kingston HyperX 16 gb kit RAM

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik, jeg fant ikke noe om den Quicksilver PSU'en din, så det kan ikke være noen "knall" PSU. Hvis mulig, prøv med en annen PSU.

 

Har du spec på den strømforsyningen din? Kan være den som har tatt kvelden eller er nær det.

 

Beklager, skrev feil. Skulle stå silver power 650w*

"Silver Power sp- ss 650"

Lenke til kommentar

Okay, det var noe annet. Vær obs på at du må ha minst BIOS versjon 1.3 for at den CPU'en din skal være støttet av hovedkortet. Er det eldre BIOS på HK, vil du nok oppleve problemer. Selv om Z77 brikkesett i teorien skal støtte i7 3770K, er det ikke det samme som at alle BIOS fikser dette.

Hvordan får jeg oppdatert BIOS uten å komme inn på maskinen? er det mulig å oppdatere via minnepenn?

Lenke til kommentar

Det er det. Last ned nyeste BIOS, pakk den ut med Winzip, Winrar eller 7z og legg filen på en minnepenn. Deretter setter du minnepennen i en usb port (OBS! Ikke USB3 port), start PC'en, går inn i BIOS og velg M-Flash under Utilities. Vleg så den BIOS filen du har på minnepennen. Dette skal gå helt fint.

Du finner hvordan å gjøre det på side 2-17 i manualen.

Lenke til kommentar

Det er det. Last ned nyeste BIOS, pakk den ut med Winzip, Winrar eller 7z og legg filen på en minnepenn. Deretter setter du minnepennen i en usb port (OBS! Ikke USB3 port), start PC'en, går inn i BIOS og velg M-Flash under Utilities. Vleg så den BIOS filen du har på minnepennen. Dette skal gå helt fint.

Du finner hvordan å gjøre det på side 2-17 i manualen.

 

I går byttet jeg tilbake til det gamle hovedkortet og jeg kom inn på maskinen, men det var med den gamle cpuen, siden det gamle hovedkortet ikke passer den generasjonen i7 som 3770k'en er. jeg byttet da tilbake til det nye hovedkortet, og nå får jeg ikke signal til skjermen. hva er galt? jeg fikk signal med det gamle hovedkotet..

så nå får jeg ikke oppdatert BIOS heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...