Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nikon D7100


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo klådd på D7100, og jeg er litt usikker. Jeg syns det var litt lite, men det gjør jeg jo med alt under 7D/5D3-størrelse.

Det ser jo lite ut. Men i forhold til D600?

 

Det er demo av D7100 på Fotovideo i morgen klokken 12 og 14. Om du har tid, selvfølgelig.

Skulle gjerne vært der; men ...

Lenke til kommentar

ehm. har sittet på D90 og sitter nå på D7000. Jeg synes ikke dette virker som noen større overgang enn den overgangen var. det må nesten være såpass om de skal lansere en ny modell til erstatning for en gammel. D7000 er fortsatt et strålende kamera der teknikkmulighetene overgår de fleste sin fototekniske kunnskap og bildebrikken er strålende. Det inntrykket jeg får er at dette er en inkrementell endring der målgruppen for dette nivået i kamerahierarkiet (hobbyfotografer) ikke vil ha nytte av å oppgradere fra D7000 til D7100. For brukere med eldre kameraer som har akkurat riktig sum penger er det dog mer interessant å få det nyeste nye.

Lenke til kommentar

Croppe ned til FourThirds. .... hm. det er jo nyttig. :p Kan ikke si jeg ser nytten. Jeg ser vitsen..., men ikke nytten.Dere som synes dette virker nyttig...; kan dere forklare hvorfor?

 

Ikke skyt meg om jeg har misfortått, men nytten ligger jo at du får mulighet til å filme i 1080i 60 eller få litt høyere seriebildehastighet. Selve croppingen har liten eller ingen egenverdi, men er alså nyttig for å oppnå de nevnte egenskapene siden den interne prosesseringen ikke har stor nok båndbredde.

Endret av tech8
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...